رییس پلیس آگاهی كشور با تشریح ابعاد وسیع قاچاق تجهیزات پزشكی و دارویی یك شركت معتبر به داخل ایران اعلام كرد:‌ این شركت با اظهارات خلاف واقع به مسوولان گمرك به ازای ورود دستگاه‌های سی‌تی‌اسكن 5 میلیارد تومان حقوق گمركی را پرداخت نكرده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، سردار علی‌اصغر جعفری كه ظهر امروز هجدهم شهریورماه در جمع خبرنگاران حضور یافته بود در خصوص شناسایی ردپای قاچاق تجهیزات پزشكی دارویی به كشور گفت: از سال گذشته، پلیس، اطلاعاتی در خصوص ورود تعدادی از تجهیزات پزشكی در قالب قاچاق به دست آورد و بدین ترتیب با بررسی همه‌جانبه و گسترده موضوع سرانجام ردپای قاچاق در یك شركت كه به عنوان نمایندگی شركت زیمنس آلمان در ایران فعالیت می‌كند، كشف شد.

وی افزود: با بررسی‌های یكساله كارشناسان پلیس آگاهی مشخص شد: این شركت در سال گذشته 8 دستگاه سی‌تی‌اسكن پیشرفته هر یك به قیمت یك میلیون و 480 هزار دلار (یك میلیارد و 300 میلیون تومان) به ایران وارد كرده است، اما مسوولان این شركت با شگرد ویژه‌ای تجهیزات وارد شده را در گمرك به عنوان قطعات یدكی معرفی و از اعلام عنوان صحیح دستگاه و قیمت آن به مسوولان گمرك خودداری كرده و بدین ترتیب با فریب گمرك موفق شدند هر یك از این دستگاه‌ها را تنها 302 هزار دلار قیمت‌گذاری كنند.

بر اساس گزارش رییس پلیس آگاهی ناجا، مسوولان این شركت هر یك از دستگاه‌های وارد شده كه از مجهزترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های سی‌تی‌اسكن بوده است را به قیمت یك میلیارد و 800 میلیون تومان به بیمارستانها فروخته‌اند و این در حالیست كه با فریب گمرك به ازای 8 دستگاه مكشوفه قاچاق، پنج میلیارد تومان حقوق مربوط به گمرك پرداخت نشده است.

سردار جعفری با استناد بر این كه در حال حاضر قاچاق دارو و تجهیزات پزشكی به كشور سازمان‌یافته‌ترین شكل قاچاق بوده و نیازمند وجود روابطی در سیستم‌های دولتی است، تأكید كرد: بر این اساس به نظر می‌رسد این شركت نیز افرادی را در گمرك و وزارت بهداشت برای عملیاتی كردن چنین نقشه‌ای داشته است.

به گزارش ایسنا وی در خصوص تعداد دستگیرشدگان اظهارنظری نكرد و تنها اعلام كرد: در جرایم اقتصادی معمولا دستگیری اتفاق نمی‌افتد، اما باز هم این پرونده به نام جرایم یقه‌سفیدها مطرح شده است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha