سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 69521
سلامت نیوز : محمد چینیان در نشست خبری هفته سلامت در وزارت بهداشت افزود: نقش آموزش و پرورش با توجه به تعلیم و تربیت و پتانسیل سازی دانش آموزان که مروجان سلامت هستند بسیار جدی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: بر همین اساس ساختار معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با ۳ اداره سلامت مراقبت از آسیب‌های اجتماعی و تربیت بدنی شکل گرفته تا توسعه و ترویج سلامت را درمدارس برعهده بگیرد.

چینیان گفت: در هفته سلامت برنامه‌های متعددی با رویکرد کاهش فشار خون از قبیل ساماندهی پایگاه تغذیه سالم، ترویج میان وعده سالم، تأکید بر مصرف صبحانه، توسعه غذای سنتی سالم و ارزشهای پایه سلامت در تمام مقاطع تحصیلی خواهد بود.

معاون دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: علاوه بر برنامه‌هایی که تاکنون انجام گرفته بر اساس روز شمار هفته سلامت در اولین روز از این هفته مراسم نمادین در مدارس مروج سلامت با همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود که البته نواختن زنگ سلامت برگزار نخواهد شد.

چینیان گفت: اجرای مسابقات فرهنگی ورزشی، تقدیر از فعالان عرصه سلامت، ارسال 60 اثر برگزیده به WHO برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع کنترل فشار خون، تهیه و توزیع پوستر سلامت از برنامه‌های این هفته است.

وی با اعلام وجود ۱۱۰ هزار مدرسه در کشور گفت: یکی از مکان‌هایی که می‌‌تواند فرهنگ سلامت را ترویج کند مدارس مروج سلامت است که در این زمینه 20 هزار مدرسه فعالیت می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha