سلامت نیوز : مهدی امیری امروز در نشست خبری هفته سلامت که در وزارت بهداشت برگزار شد افزود: 75 درصد عوامل موثر بر سلامت، عوامل اجتماعی و فرهنگی هستند و شاید در حال حاضر مشکل مواد غذایی نداشته باشیم اما مشکل چگونه مصرف کردن آن را داریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: استرس از عوامل موثر در ابتلا به فشار خون است که بهتر بود در روز‌شمار هفته سلامت که با رویکرد کنترل فشار خون برگزار می‌شود به آن پرداخته می‌شد.

معاون اداره سلامت شهرداری تهران در مورد برنامه‌های این سازمان در هفته سلامت گفت: 374 نقطه شهری به عنوان پایگاه سلامت در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد و 30 پایگاه خدمات عمومی مانند مشاوره انجام تست قند خون و فشار خون را انجام می‌دهند.

امیری گفت: 3 هزار کلاس آموزشی در 374 خانه سلامت در مدت هفته سلامت(۱۸ تا ۲۴ فروردین) طبق موضوعات هفته سلامت برگزار می‌شود و 500 پایگاه فشار خون راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: 27 ایستگاه مترو، 15 پایگاه میادین میوه و تره بار و 75 پایانه تاکسیرانی و اتوبوسرانی در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

معاون اداره سلامت شهرداری تهران گفت: همچنین 100 نمایش میدانی در پایگاه‌های شهر به همراه برگزاری یک جشنواره غذا در هر منطقه با محوریت فشار خون برگزاری 22 نمایشگاه با مشارکت کانون‌های سلامت و عیادت از بیماران توسط مدیران شهری از دیگر برنامه‌های هفته سلامت است.

امیری افزود: 50 تور سلامت در سطح شهر به صورت تفریحی و سیاحتی به همراه یک مربی برگزار می‌شود تا در حین برگزاری تور مشاوره و آموزش انجام شود.

امیری گفت: 500 هزار نسخه از اقلام آموزشی در 22 منطقه شهر توزیع می‌شود. 22 همایش با موضوع فشار خون برگزار شده و با همکاری سازمان انتقال خون 5 پایگاه در محلات مستقر می‌شود.

امیری افزود: در 1392 اتوبوس‌ در سطح شهر تهران،بروشورهای کنترل فشار خون توزیع می شود.

وی گفت: همچنین از ظرفیت نمایشگر اتوبوس، مترو و میادین میوه و تره‌بار برای اطلاع‌رسانی استفاده خواهیم کرد. در این زمینه 500 هزار  پیامک مرتبط با پیام‌های هفته سلامت ارسال خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha