سلامت نیوز : مطالعات اخیر نشان می‌دهد شمار مبتلایان به بیماری دیابت نوع یک و دو در سال 2012 با پنج میلیون نفر افزایش به 22.3 میلیون نفر رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این رقم در سال 2007 حدود 17.5 میلیون نفر بود. رشد تعداد مبتلایان به این بیماری دلایل مختلفی دارد. یکی از عوامل مهم در شیوع این بیماری افزایش سن است. عامل دیگری که نقش بسیار مهمی در شیوع دیابت ایفا می‌کند چاقی مفرط است چرا که افزایش وزن و چاقی مفرط خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع دوم را افزایش می‌دهد. متاسفانه بسیاری از عوامل خطرزای ابتلا به دیابت قابل کنترل نیستند.

بنا به گفته دکتر پترسن مدیر مرکز دیابت و اطلاعات پزشکی در آمریکا، نژادهای آفریقایی – آمریکایی بیش از نژادهای سفید پوست در معرض ابتلا به این بیماری هستند و این نشان از دخالت عوامل ژنتیک در شیوع دیابت است.

دکتر پترسن یادآور شد مردم اساسا نمی‌توانند در مقابل داشتن استعداد ژنتیکی به بیماری دیابت کاری از پیش ببرند.بیماری دیابت منجر به بسیاری از مشکلات جسمانی نظیر بیماریهای قلبی، کبد و حتی نابینایی می‌شود و در صورتی که تحت کنترل درنیاید می‌تواند باعث فلجی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha