سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۵
کد خبر: 69539

سلامت نیوز : مسئول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان، گفت: برای رفع بی‌دندانی می‌توان از ایمپلنت استفاده کرد. ایمپلنت انواع مختلفی دارد و محدودیت استفاده از آن تنها برای افرادی است که از جراحی منع شده‌اند.

دکتر ندا رسایی در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، اظهار کرد: ایمپلنت در سنین مختلف قابل استفاده است ولی در نوجوانان باید سیستم اسکلتی، رشد کافی داشته باشد تا مشکلی ایجاد نشود. این موضوع در پسرها به دلیل رشد در دوران بلوغ مشاهده می‌شود.

وی افزود: با توجه به این‌ که درمان دندان‌ها با استفاده از روکش به زیبایی ایمپلنت نمی‌شود، عده زیادی ترجیح می‌دهند که از راه دوم استفاده کنند. برخی افراد نیز دندان‌های انتهایی خود را از دست داده‌اند و باید از ایمپلنت استفاده کنند.

رسایی تصریح کرد: ایمپلنت‌ها پین‌هایی هستند که به عنوان نوعی گیره دندان مصنوعی از مواد سازگار با پوست ساخته شده و هیچ گونه آلرژی برای بدن ایجاد نمی‌کنند. ایمپلنت‌گذاری هیچ دردی ندارد و این فلز درون لثه فرورفته و در لثه دور آن استخوان تشکیل می‌شود و سفت و محکم درون لثه می‌ماند و کنده نمی‌شود و دندان‌های متحرک به ایمپلنت‌ها متصل می‌شوند.

وی ادامه داد: بیماری‌های لثه ممکن است ایمپلت‌ را در معرض خطر قرار دهد و همان مشکلاتی که پس از عفونت لثه برای دندان ایجاد می‌شود برای ایمپلنت نیز به وجود می‌آید، بنابراین لثه باید پیش از ایمپلنت‌گذاری کاملا بررسی شده و مشکلات آن رفع شود.

این دندان‌پزشک گفت: یکی از کاربردهای ایمپلنت، در افراد سالخورده‌ای است که از دندان مصنوعی استفاده می‌کنند. برای این افراد می‌توان دو ایمپلنت در فک پایین قرار دارد و دندان مصنوعی را روی آن سوار کرد و به این ترتیب مشکل این افراد به راحتی حل می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha