اولین نمایشگاه بین‌المللی علوم و صنایع دارویی، بهداشتی، بیوتكنولوژی آزمایشگاهی و تجهیزات وابسته (‪ (Biopharm 2008‬چهارم تا هفتم بهمن ماه سال جاری در شهر مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازستاد برگزاری این نمایشگاه، دكتر"ابراهیم جوان" دبیر علمی این نمایشگاه گفت با توجه به پیشرفت‌های اخیر كشور در عرصه‌های مختلف علوم و صنایع دارویی، بیوتكنولوژی و تولید داروهای نوتركیب برگزاری این نمایشگاه می‌تواند در جهت معرفی توانمندی‌های كشور در زمینه‌های مختلف دارویی و بهداشتی بخصوص در میان كشورهای همجوار موثر باشد و شرایط لازم را برای صادرات داروهای ایرانی فراهم آورد.

وی با اشاره به واردات سالانه بیش از یك میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به كشور و حضور مقادیر زیادی محصولات خارجی غیر مجاز در بازار مصرف ایران، توانمندی‌های شركت‌های ایرانی را در عرصه تولید انواع محصولات آرایشی و بهداشتی قابل توجه عنوان كرد.

وی گفت در حال حاضر بیش از ‪ ۱۶۰۰‬نوع محصول بهداشتی و آرایشی توسط شركت‌های ایران تولید می‌شود كه دارای پروانه ساخت از وزارت بهداشت است.

دكتر جوان با اشاره به كیفیت مطلوب محصولات بهداشتی ایران آنها را قابل رقابت با انواع مشابه خارجی دانست و برگزاری این نمایشگاه را در جهت حمایت از محصولات بهداشتی ایرانی و اطلاع رسانی به مردم در جهت استفاده از محصولات مجاز ایرانی بسیار حایز اهمیت عنوان كرد.

وی افزود برگزاری سمینارها و كارگاه‌های آموزشی مرتبط با علوم و صنایع دارویی، بیوتكنولوژی، گیاهان دارویی و صنایع وابسته از جمله برنامه‌های علمی این نمایشگاه است كه با همكاری انجمن‌های تخصصی مرتبط و اساتید دانشگاه‌های علوم پزشكی به مرحله اجرا در می‌آید.

اولین نمایشگاه بین‌المللی علوم و صنایع دارویی، بهداشتی، بیوتكنولوژی و تجهیزات وابسته همزمان با دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع پزشكی، دندانپزشكی و آزمایشگاهی توسط شركت نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد با همكاری موسسه جرجانی برگزار می‌شود.

این نمایشگاه در فضایی به مساحت ‪ ۸۰۰۰‬متر مربع در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با ستاد برگزاری نمایشگاه به شماره‌های ‪ ۰۲۱-۲۲۶۶۸۷۵۹،۲۲۶۶۸۷۵۶‬و ‪ ۰۳۱۱ -۲۶۵۹۴۶۸، ۲۶۵۹۵۴۰‬تماس بگیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha