سلامت نیوز : مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: رتبه دار کردن پرستاران و اعطای طبقه شغلی تشویقی اتقاقات خوبی که در سالهای اخیر برای پرستاران افتاده است اما کمبود جدی نیرو و اجرا نشدن  قوانین مصوب اتفاقات بدی است که همچنان این قشر زحمتکش را آزار می دهد.

محمدرضا یگانه در گفت گو با نظام پرستاری اظهار کرد: رتبه دار کردن پرستاران، اعطای طبقه تشویقی و حق جذب هیئت امناء خدمات شایسته وزارت بهداشت در سالهای اخیر بوده است اما با این وجود هنوز مطالبات و کمبودهای بسیاری وجود دارد.

وی گفت: با رتبه دار کردن پرستاران رتبه های ارشد، خبره و عالی به آنها داده شد که طی هفت سال از آنها خبری نبود.

وی ادامه داد: بر اساس طبقه تشویقی هم که امسال مصوب شد چنانچه نمره ارزشیابی برای پنج سال متوالی بیش از 85 باشد، پرستاران طبقه تشویقی دریافت می کنند.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: استانداردهای پرستاری از جنبه های مختلف ساختار و نیروی انسانی قابل بحث و بررسی است هم اکنون با کمبود نیروی انسانی رو به رو هستیم و سازمان نظام پرستاری زحمات فراوانی را برای تهیه و تدوین این استانداردها کشید.

وی گفت: بسیاری از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از استانداردها تعریف خاص خود را دارند به طور مثال استاندارد وزارت بهداشت 7/1 نفر (کل نیروی انسانی) برای هر تخت است در حالی که اگر نسبت پرستار به تخت 2 باشد به استانداردهای مطلوب نزدیکتر هستیم.

یگانه با بیان اینکه هم اکنون در بهترین شرایط این نسبت (پرستار به تخت) یک و حتی 8/0 است، گفت: در هیچ جایی نسبت پرستار به تخت از یک بالاتر در کشور نداریم از این رو هنوز از نظر تعداد به جایگاه مطلوبی نرسیدیم.

وی با بیان اینکه در بیمارستانها به علت کمبود نیرو، پرستاران وظایف کمک بهیار، بهیار و بیماربر را انجام می دهند، ادامه داد: حتی گاهی وظایف نسخه نویسی پزشکان را هم انجام می دهند که در مراجع قانونی به خاطر همین کارهای اضافه با اشکال مواجه می شوند.

مدیر منابع انسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان یادآور شد: اگر چه طی سالیان اخیر برخی مطالبات محقق شده است اما اینها همه خواسته پرستاران نیست. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha