سلامت نیوز :عضو  شورای عالی نظام پرستاری گفت: به منظور همدردی با پرستاران مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی امسال هزینه برگزاری جشن روز پرستار در این استان به پرستاران مناطق هریس، ورزقان و اهر اهدا می شود.

عبدالله صفری در گفت وگو با نظام پرستاری اظهار کرد: امسال به جای برگزاری جشن روز پرستار در آذربایجان شرقی با حضور نمایندگان مجلس نشست های تحلیلی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه پرستاران از مسئولان به خاطر بی توجهی به اجرای قوانین مرتبط با پرستاران گله دارند، افزود: در ابتدا مسئولان همکاری و همراهی مناسبی داشتند و تا مرحله تصویب قوانین خوب پیش رفتیم اما پس از تصویب قوانین مرتبط با جامعه پرستاری عملاً نظارت و پیگیری برای اجرای مناسب این قوانین نمی شود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: در جلساتی با نمایندگان مردم در مجلس شدیداً نسبت به نداشتن نظارت و پیگیری پس از تصویب و ابلاغ قوانین انتقاد کردیم و از آنان پرسیدیم چرا پس از گذشت 6 سال از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری، این قانون هنوز خاک می خورد؟

صفری با بیان اینکه قانون ارتقای بهره وری هم به درستی اجرا نمی شود، گفت: اجرای این قانون بدون برطرف کردن مشکل نیروی انسانی و اعتبارات به دوش دانشگاه ها انداخته شده است و از مصوبه تا واقعیت عملی فاصله بسیار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha