محققان نیوزلندی در بررسی‌های اخیر خود دریافته‌اند؛ كودكان خردسالی كه بیش از دو ساعت در روز تلویزیون تماشا می‌كنند در سنین نوجوانی با مشكل در دقت و توجه كردن مواجه می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، كارل اریك لندهویس محقق این پروژه از دانشكده پزشكی دوندین در دانشگاه اوتاگو در این باره به خبرگزاری رویتر گفت: ما نمی‌گوییم تلویزیون تماشا نكنید، فقط می‌خواهیم بگوییم زیاد تلویزیون نبینید.

در این پژوهش، وی و دستیارانش بر روی یكهزار و37 دختر و پسری كه در سالهای 1972 و 1973 متولد شده بودند، مطالعه كردند و مطالعات خود را روی این گروه، از سن 5 سالگی این كودكان تا 15 سالگی آنها ادامه دادند.


به طور متوسط كودكان وقتی بین سنین 5 تا 11 سال بودند، روزانه حدد دو ساعت تلویزیون تماشا می‌كردند اما در سن 13 تا 15 سالگی در روزهای غیرتعطیل 13/3 ساعت را به تماشای تلویزیون سرگرم بودند.

این محققان دریافتند: كودكانی كه در اوان كودكی بیش از دو ساعت در روز تلویزیون می‌بینند، در دوران نوجوانی و جوانی دچار اختلال در دقت و توجه می‌شوند.

این محققان می گویند؛ وقتی كودكان به تماشای زیاد تلویزیون عادت می‌كنند، دیگر وضعیت‌های عادی زندگی مانند حضور در كلاسهای درسی برای آنها كسالت آور و خسته كننده می‌شود.


به علاوه این احتمال وجود دارد كه تماشای تلویزیون آن قدر وقت كودكان را اشغال می‌كند كه مانع از انجام سایر فعالیت‌های موثر در افزایش مهارت‌های دقتی و تمركزی آنها مانند مطالعه و بازی كردن می‌شود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha