سلامت نیوز : نماینده مردم بندرعباس قشم ،ابوموسی ،حاجی آباد گفت: دولت و مجلس برای برطرف کردن مشکلات پرستاران تمام توان خود را به کار می گیرند.

ابوالقاسم جراره در گفت وگو با نظام پرستاری در حاشیه جشن روز پرستار با تبریک میلاد با سعادت عقیل بنی هاشم حضرت زینب کبری و روز پرستار اظهار کرد: حضرت زینب، به علت مجاهدت، فداکاری و رسالت بزرگ پیام رسانی عاشورا در تاریخ ماندگار شد و هر سال ایامی را به یاد او نامگذاری کردیم و با تعاریفی که از این بزرگ بانوی اسلام عنوان می شود بیشتر به عظمت جایگاه وی پی می بریم.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (ع)غیر از پرستاری از یتیمان ابی عبدالله و شهدای کربلا رسالتهای دیگری هم داشت، گفت: پرستاری یک حرفه و یک شغل نیست بلکه جایگاه پرستاران به عنوان یکی از اقشار فدارکار جامعه بسیار ارزشمند است.

نماینده مردم بندرعباس قشم ،ابوموسی ،حاجی آباد افزود: همه کسانی که در عرصه سلامت کشور زحمت می کشند ارزشمند هستند اما جایگاه پرستاری جایگاهی ویژه تری است. اگر پزشک را در نظر بگیرید پس از معاینه و شاید یک عمل جراحی بیمارستان را ترک می کند اما پرستار روزها و ساعت های متوالی باید رنج  ببیند و التیام بخش درد و آلام بیماران باشد.

جراره  افزود: ممکن است گاهی بیمار به علل مختلف با پرخاشگری رفتار مناسبی با فرد مراقب نداشته باشد اما پرستار با فداکاری بسیار کمک می کند تا کارهای درمانی او تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: نمی توان پرستاری را در قالب یک شغل تعریف کرد اگر شخصی پرستاری را در قالب یک شغل و حرفه تعریف کند سریع از انجام امور روزانه خسته می شود و قادر به تحمل بسیاری از مشکلات نیست.

نماینده مردم بندرعباس قشم ،ابوموسی ،حاجی آباد یادآور شد: دولت و مجلس برای کمک به برطرف کردن مشکلات پرستاران تمام توان خود را به کار می گیرند و قطعاً ما آمادگی داریم در حوزه های مرتبط با پرستاران هر کار ممکنی را انجام دهیم تا گوشه ای از مشکلات و گرفتاری های موجود را برطرف کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha