سلامت نیوز : محمدباقر صابری زفرقندی در گفت‌وگو با فارس افزود: هزینه هر فرد بیمار معتاد در طول سال به نوع اعتیاد، میزان مزمن شدن اعتیاد، شدت اعتیاد، نوع ماده مصرفی و زمانی که فرد برای درمان مراجعه می‌کند، بستگی دارد.

وی ادامه داد: بنابراین نمی‌توانیم تعیین کنیم که به طور متوسط هزینه هر فرد چقدر است اما طبق قانون،بیمه‌ها مکلف هستند هزینه های اعتیاد را تحت پوشش قرار دهند.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: درمان اعتیاد عمدتاً سرپایی انجام می‌شود و تعداد معتادانی که به بستری نیاز دارند کم است و اغلب در مراحل پایانی برای درمان مراجعه می‌کنند.

صابری زفرقندی افزود: این در حالی است که اگر در مراحل ابتدایی اعتیاد،درمان آغاز می‌شد و افراد را تحت پوشش قرار می‌دادیم شاید به این مرحله برای درمان نمی‌رسیدیم.

وی تصریح کرد: همچنان بیشترین شیوع مواد مخدر در کشور به خانواده تریاک اختصاص دارد و خدمات درمانی در این زمینه در دسترس است اما مسئله‌ای که ما را نگران کرده هزینه‌هایی است که به فرد معتاد تحمیل می‌شود.

مدیرکل درمان و حمایت‌های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این هزینه‌ها باعث می‌شود معتاد برای درمان دیر مراجعه کند یا اصلاً مراجعه نکند و به خوددرمانی بپردازد که این اقدام بسیار خطرناک است و روند درمان را به کلی با مشکل مواجه می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha