سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 69573

بوی عرق یکی ازمشکلاتی است که بسیاری ازماروزانه باآن درگیر هستیم امامی توانیم باکارهای بسیارساده آن را رفع کنیم.

بوی بد بدن را چگونه برطرف کنیم ؟
سلامت نیوز : بوی بد بدن یکی از بزرگترین مشکلاتی است که بسیاری از ما به طور روزانه با آن روبرو هستیم.

حمام برای شستن باکتری ها: باکتری ها از ترشعات به وجود آمده توسط غدد عرق تغذیه می کنند.شما در واقع با حمام کردن و استفاده از صابون های ضد باکتری می توانید بوی بد را از منافذ پوستتان خارج کنید.

لازم به ذکر است: پس از حمام، کاملا خود را خشک کنید به طوری که هیچ جای مرطوبی جهت نفس کشیدن باکتری ها وجود نداشته باشد.سنیتیک روی پوست می نشیند و به آن اجازه نفس کشیدن نمی دهد، به همین دلیل است که عرق روی بدن تشدید می شود، در این بین بهترین انتخاب پوشیدن لباس هایی از جنس پارچه های طبیعی مانند پنبه و پارچه کتانی است که به پوست شما اجازه نفس کشیدن می دهد.

تغییر روزانه لباس: اگر از بوی عرق بیش از حد رنجیده خاطر می شوید، قاعده این است که هر روز لباس های تمیز بر تن کنید.همچنین جوراب خود ار روزانه تغییر و شست و شو کنید و اگر در معرض بوی پا هستند، متناوبا می توانید کفی کفش خود را تغییر دهید.

استفاده از ضد عرق های قوی: این ضد عرق ها راه هوشمندانه ای جهت خلاص شدن از این بوهاست، زیرا استفاده از آنها، تا حد زیادی می تواند باکتری ها را نابود کند.

تغییرات و رژیم غذایی: عرق از آب، اورا، آمونیاک و نمک ساخته شده است، بنابراین شما با تغییر شیوه تغذیه خود می توانید بوی بدنتان را تحت تاثیر قرار دهید.تا حد امکان از مصرف گوشت قرمز و غذاهای سرخ شده و فرآوری شد اجتناب کنید زیرا اینها باعث تولید بدترین نوع بوی بدن می شوند.

سعی کنید از میوه ها و سبزیجات با برگ های سبز، کلم، فیبر، آجیل بیشتر استفاده کنند.لازم به ذکر است: نوشیدن آب نیز در کاهش و کنترل بوی بدن بسیار تاثیر گذار است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha