سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت از تصویب افزایش ۱۸ درصدی تعرفه درمان در بخش دولتی و ۲۹ درصدی در بخش خصوصی برای سال آینده خبر داد و گفت: علت اجرا نشدن تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری، این است که بودجه آن را نداشتیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ محمدحسن طریقت منفرد در حاشیه همایش روز پرستار در سالن وزارت کشور افزود: برای اولین بار و پس از گذشت ۱۰ سال شورای عالی بیمه، تعرفه‌های درمانی را قبل از شروع سال جدید براساس سرانه درمان تعیین کرد.

وزیر بهداشت از افزایش ۱۸ درصدی تعرفه درمان در بخش دولتی و ۲۹ درصدی در بخش خصوصی خبر داد و گفت: اختلاف این دو تعرفه به دلیل افزایش تعرفه هتلینگ در بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: در آینده‌ نزدیک تعرفه بالینی را از تعرفه تکنیکال جدا می‌کنیم و هتلینگ بخش دولتی قرار شده در کارگروه مربوطه مجدد بررسی و جزئیات آن مشخص شود.

سرپرست وزارت بهداشت گفت: در دوران تحریم جدی قرار داریم و استکبار سعی دارد با این فشار‌ها مردم را از صحنه دور کند اما برای حفظ استقلال خود برنامه اقتصاد مقاومتی را که در سال آینده از برنامه‌های نظام سلامت خواهد بود دنبال می‌کنیم.

طریقت منفرد ادامه داد: این افزایش تعرفه‌های درمانی به همراه همدلی و فعال‌تر شدن مراکز دولتی سعی خواهیم کرد تا پرداخت‌های از جیب مردم را کاهش دهیم.

وی گفت: وزارت بهداشت تابع منابع بیمه است. نمی‌توانیم بیش از منابع بیمه افزایش تعرفه داشته باشیم چرا که با افزایش از سوی وزارت بهداشت تأخیر در پرداخت‌های سازمان‌های بیمه افزایش می‌یابد و گرفتاری مراکز درمانی بیشتر می‌شود.

وی در مورد بودجه اعلام شده دولت به مجلس گفت: برنامه وزارت بهداشت اولویت دادن به برنامه‌های پیشگیری است. بنابراین به صورت کلی افزایش منابع اعتباری در این حوزه اعلام شده اما در جزئیات بودجه کاهش اعتبارات را شاهد هستیم.

طریقت منفرد در مورد کسری وزارت بهداشت نیز گفت: به دلیل محقق نشدن درآمد دولت تمام نهادهای وابسته به دولت کاهش تخصیص اعتبارات را شامل شدند که وزارت بهداشت نیز از این امر مستثنی نبود.

سرپرست وزارت بهداشت افزود: با این وجود در مورد حقوق پرسنل ۱۰۰درصد اعتبارات محقق شد اما در سایر منابع فقط ۶۰ درصد محقق شد.

طریقت منفرد با اشاره به برنامه‌های وزارت بهداشت در زمانی که به عنوان وزیر به کابینه دولت معرفی شود گفت: برنامه‌های آینده ادامه هر آن چیزی است که در ۲ ماه گذشته اجرا شده است افزایش توان تولید دارو در کشور از جمله مواد اولیه دارویی و تجهیزات پزشکی در زمینه اقتصاد پزشکی ادامه خواهد یافت.

وی گفت: همچنین جلسات طولانی برای تکمیل برنامه پزشک خانواده اجرا شده و دستورالعمل آن تهیه شده است و قرار است به زودی در استانهای قزوین، یزد و آذربایجان شرقی اجرا شود.

طریقت منفرد گفت: دو قانون مربوط به پرستاری علی‌رغم تصویب شدن هنوز معطل مانده است در حالی که با اجرای آنجامعه پرستاری به حقوق خود نزدیک می‌شوند، تبعیض‌ها کمتر شده و بخشی از عدالت محقق می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت ادامه داد: عدم اجرای این قانون به دلیل تأمین نشدن منابع مالی بوده است و امیدواریم در فصل بودجه‌ریزی ردیف آن تأمین شود.

وی همچنین از اجرای برنامه پزشک خانواده در ۳ استان دیگر در آینده نزدیک خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha