دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6959

برای نخستین بار محققان توانستند غضروف طبیعی انسان را به طور اختصاصی از سلول های بنیادی به دست آمده از جنین انسان تهیه كنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری سانیس دیلی، محققان دانشگاه رایس توانستند غضروف قابل استفاده در زانو، فك، لگن و دیگر مفاصل را به طور اختصاصی تهیه كنند.
بنابر این گزارش، براساس این تحقیقات محققان با تحریك سلول های بنیادی جنین انسان و با قرار دادن آن در شرایط ویژه توانستند با كمك یك سری محرك ها غضروف طبیعی انسان را با ویژگی های مختلف اعم از غضروف ویژه زانو، فك و دیگر مفاصل تولید كنند.
همچنین، به گفته محققان با توجه به بهبود غضروف آسیب دیده در بیماری های مفاصل و نیز در صدمات ناشی از ضربه و تصادفات به صورت خود به خود استفاده از غضروف طبیعی ساخته شده از سلول های بنیادی انسان به صورت اختصاصی برای استفاده در عمل جراحی ترمیمی بسیار با اهمیت است.
یاد‌آور می شود، سلول های بنیادی سلول هایی هستند كه توانایی تبدیل به انواع سلول های تمایز یافته بدن انسان اعم از سلول های پوست، خون، استخوان، غضروف و دیگر بافت ها را دارند كه برای تولید این بافت ها باید محرك های ویژه و شرایط خاص لازم برای تبدیل سلول های بنیادی به بافت مورد نظر را كشف كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha