چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
کد خبر: 69595
سلامت نیوز : خانه تکانی لزوماً کاری سخت و طاقت فرسا نیست، اگر بتوانید به درستی کارها و منابعی را که در اختیار دارید مدیریت کنید. معمولاً یکی از نگرانی های خانم های خانه دار در دسترس نبودن مواد پاک کننده، انواع شوینده ها و براق کننده هاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ این مطلب به شما می گوید که چطور می توانید در صورت در دسترس نبودن برخی از شوینده ها از مواد جایگزین استفاده کنید:

* اگر هنگام خانه تکانی به براق کننده سطوح نقره ای دسترسی ندارید، از خمیر دندان استفاده کنید.

خمیر دندان معمولی (ژل مانند نباشد، که فاقد افزودنی هایی مانند سفید کننده است می تواند بدون آسیب رساندن به سطوح نقره، لکه و تیرگی های آن را از بین ببرد. ظرف نقره تان را نمدار کنید؛ کمی خمیر دندان روی انگشت تان بمالید. با ملایمت انگشت تان را روی سطح نقره بکشید و سپس آن را با آب بشویید. سپس ظرف را با یک دستمال نرم خشک کنید.

* اگر هنگام خانه تکانی مایع ظرفشویی ندارید، از پاک کننده های مخصوص لباس استفاده کنید.

به اندازه یک قاشق غذاخوری از پاک کننده مخصوص لباس را در آب داغ بریزید و ظروف کثیف را در این محلول بگذارید تا به خوبی خیس بخورد (بهتر است برای شستن ظرف ها دستکش دست تان کنید چرا که این پاک کننده ها پوست دست شما را بسیار خشک و حساس می کند.)

برای تمیز کردن ظرف هایی مانند ماهیتابه یا قابلمه که چرب است می توانید آن ها را از آب داغ پر کنید و یک قاشق غذاخوری نرم کننده پارچه در آن بریزید و بگذارید به خوبی خیس بخورد. با این روش غیر از این که ظرف هایتان را شسته و تمیز کرده اید، عطر و رایحه ای دلپذیر و ملایم نیز به آن ها بخشیده اید.

* اگر هنگام خانه تکانی، پاک کننده پارچه های مبل تان تمام شده...، از شامپو استفاده کنید.

شما می توانید با کمی شامپو لکه روی پارچه مبل هایتان را پاک کنید. کمی شامپو روی یک دستمال تمیز بریزید و روی لکه بکشید. برای تمیز کردن پارچه های دیگر کمی آب در سینک ظرفشویی بریزید و چند قطره شامپو در آن اضافه کنید. حالا پارچه را در سینک بیندازید و پس از مدتی آن را بشویید و بگذارید خشک شود.

* اگر به تمیز کننده سطوح کابینت دسترسی ندارید، از آب اکسیژنه استفاده کنید. (۳ درصد)

موادی که برای پاک کردن لکه روی سطوح کابینت به کار می رود ترکیبی شبیه به مواد پاک کننده و سفید کننده های لباس دارد. از این مواد می توان برای تمیز کردن و شستن سطوح کابینت های فلزی و لباس های پشمی و پارچه ای استفاده کرد. سطح کابینت را تر کنید، سپس با پاک کننده آن جا را پاک و دوباره با دستمال خشک و تمیز کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha