چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۷
کد خبر: 69601
سلامت نیوز :   اگر از آن دسته از افراد بالای ۳۵ سال هستید که همچنان شیوه‌های تازه برای زندگی سالم‌تر را پیگیری می‌کنید و دنبال راه‌حل‌هایی برای سلامت و شادابی هستید، این یادداشت را بخوانید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان ؛ در این یادداشت، دکتر بهزاد حیدرپور درباره راه و روش زندگی سالم در آستانه میانسالی و میانسالی صحبت می‌کند و اینکه چطور می‌توان با یک برنامه درست ورزشی، سلامت را حفظ کرد.

افراد بالای ۳۵ سال به‌ویژه کارمندان و آنهایی که دارای زندگی کم تحرکی هستند باید ضمن مراجعه به پزشک، نسبت به بررسی مسائلی چون قند خون، فشار خون، چربی خون و دیگر فاکتورهای خطر اقدام کنند، زیرا متاسفانه شمار زیادی از افرادی که مثلا مبتلا به دیابت هستند، از بیماری خود آگاهی ندارند و گاهی در مراجعه برای بررسی بیماری‌های دیگر و پس از انجام آزمایش‌ها معین می‌شود که فرد به این بیماری مبتلا شده و این بی‌اطلاعی می‌تواند بر شدت بیماری بیفزاید.

توصیه می‌شود افراد به‌طور میانگین سه تا پنج روز در هفته به انجام یک برنامه ورزشی هوازی با شدت متوسط بپردازند، به این صورت که هربار بسته به شرایط فرد از ۲۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت‌های ورزشی همچون پیاده‌روی تند، استفاده از دوچرخه ثابت یا متحرک، استفاده از دستگاه تردمیل یا شنا و به‌ویژه پیاده‌روی در استخر، ورزش‌های دسته‌جمعی همچون فوتبال و امثال آن را انجام دهند.

شدت متوسط به این معناست که ضربان قلب فرد ۲۰ تا ۳۰ ضربه بیشتر از حالت استراحت فرد باشد که به شکل ساده‌تر و براساس معیار درک شدت ورزش یا بُرگ اسکیل، شخص نتواند سه کلمه را یک نفس و پشت سر هم بیان کند.

بهترین زمان برای ورزش کردن صبح‌های زود و قبل از صبحانه است و درصورتی که ورزش در این ساعت میسر نشد مردم می‌توانند در هر ساعتی از شبانه‌روز ورزش کنند، به شرطی که دوساعت از صرف وعده غذایی گذشته باشد. البته افراد باید در هنگام شروع و پایان ورزش حرکات کششی انجام دهند و بهتر آن است که دو جلسه در هفته در کنار ورزش برنامه تقویت عضلات مثلا تمرین با وزنه را انجام دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha