سلامت نیوز : محسن زهرایی در گفت وگو با پانا در خصوص طرح های واکسیناسیون بیماری سرخک در کشور بیان کرد: واکسیناسیون از سال 63 با هدف پوشش تمام کودکان مناطق شهری و روستایی کشور علیه بیماری ها آغاز شده و به رشدی 99 درصدی رسیده است.

وی ادامه داد: این میزان پوشش واکسیناسیون قابل تقدیر است و باید تلاش شود تا همین یک درصد باقی مانده نیز زیرپوشش قرار گیرند.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت در خصوص بیماری سرخک  تصریح کرد: این بیماری هم اکنون در کشور در مرحله نزدیک به حذف قرار دارد و طبق هدف گذاری سال 2015 باید به حذف کامل این بیماری برسیم.

زهرایی افزود: با توجه به اینکه کشورهای همسایه ایران همچون پاکستان، افغانستان و آذربایجان موفق به پوشش بالای واکسیناسیون سرخک نشده اند و تردد زیاد اتباع این کشورها به ایران موجب تاثیر گرفتن کشورمان از این بیماری می شود، مهمترین راهبرد وزارت بهداشت در این زمینه تقویت پوشش واکسیناسیون است تا در اسرع وقت با شناسایی موارد مظنون به بیماری و انجام اقدامات درمانی برای آنها مانع از انتشار بیماری به سایرین شود.

وی خاطرنشان کرد: واکسن بیماری سرخک نزدیک به 40 سال است که به صورت سه ظرفیتی برای بیماری های سرخک، سرخجه و اوریون در ایران توسط موسسه سرم و واکسن سازی رازی در حال تولید می باشد.

رییس اداره بیماری های قابل پیشگیری با واکسن وزارت بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه واکسن سایر بیماری ها از جمله دیفتری، کزاز، سیاه سرفه، واکسن خوراکی فلج اطفال، ب.ث.ژ و هپاتیت ب نیز در کشور تولید می شود و امروزه اثرات مثبت این موضوع را در دستیابی به کنترل این بیماری ها شاهد هستیم.

زهرایی  با اشاره به پوشش مطلوب واکسیناسیون گروه های هدف در ایران گفت: ایران جزء کشورهای برتر از لحاظ پوشش واکسیناسیون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha