چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۷
سلامت نیوز : مرضیه وحید‌ دستجردی  در تشریح خطرات حوادث چهارشنبه‌سوری اظهار داشت: بنده به جوانان توصیه می‌کنم از مواد محترقه و مواد منفجره به هر نحوی استفاده نکنند چون هم سلامت خود و هم سلامت اطرافیان را دچار مشکل می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اکونیوز ؛ وی افزود: بیماران قلبی، ریوی، عروقی و در نهایت زنان باردار بر اثر خطرات حوادث چهارشنبه‌سوری دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند و در ادامه این خطرات می‌توان به سوختگی‌ها و قطع عضوها نیز اشاره کرد و از جوانان تقاضا دارم در روز چهارشنبه‌سوری که روز جشن باستانی به حساب می‌آید آن را به عزا تبدیل نکنند.

زایمان زودرس از عوارض حوادث چهارشنبه‌سوری

وحید دستجردی در توصیه‌ای به زنان باردار برای ایام چهارشنبه‌سوری گفت: خانم‌های باردار باید با ماندن در منازل خود در این ایام از خودشان محافظت کنند زیرا صداهای مخرب ایام چهارشنبه‌سوری بسیار خطرناک است و ممکن است ترس از این صداها منجر به زایمان زودرس شود که برای مادر، جنین و نوزاد خطرناک خواهد بود.

وزیر اسبق وزارت بهداشت با ذکر خاطره‌ای از ایام چهارشنبه‌سوری عنوان کرد: بنده خود به شخصه قبل از ورود به وزارت بهداشت در ایام چهارشنبه‌سوری خانمی را که زائوی بنده بود دیدم که بر اثر صدای مخرب این ایام احتیاج به زایمان پیدا کرده بود و بنده نیز به دلیل ترافیک بسیار سنگین مجبور شدم به صورت پیاده خود را به بیمارستان برسانم ولی خوشبختانه توانستیم این خانم را به اتاق عمل برده و نوزادش به دنیا بیاورم.

وحید دستجردی گفت: ولی همان لحظه خانم دیگری به دلیل نبود پزشکش که وی نیز بر اثر ترافیک سنگین ایام چهارشنبه‌سوری به مشکل برخورده بود از درد بسیار رنج می‌برد و بنده مجبور شدم به وضعیت وی نیز رسیدگی کنم.

شادی و خوشحالی چهارشنبه سوری به یک عمر نگرانی تبدیل نشود

وزیر اسبق وزارت بهداشت با اشاره به این خاطره از اختلال در بحث خدما‌ت‌رسانی به بیماران در ایام چهارشنبه‌سوری ابراز تاسف کرد و افزود: خانواده‌ها باید در ایام چهارشنبه‌سوری بسیار مواظب خود و فرزندانشان باشند تا شادی و خوشحالی این ایام به یک عمر نگرانی تبدیل نشود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha