یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ایران را یکی از معدود کشورهایی دانست که در آن قیمت دارو بسیار ارزان است.

دکتر حسینعلی شهریاری در گفتگو با مهر، تصریح کرد: شاید یکی از مشکلات در زمینه کیفیت و قاچاق دارو، ارزان بودن قیمت آن در کشور باشد.

وی با اذعان به اینکه بیمه ها آن طور که باید و شاید در زمینه تامین هزینه های درمان، موفق عمل نکرده اند، افزود: در اغلب کشورهای پیشرفته دنیا، تمام هزینه های بهداشت و درمان را بیمه ها تقبل می کنند اما خدماتی که بیمه ها در ایران ارائه می دهند، ناقص است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، کیفیت پایین دارو در ایران را ناشی از قیمت ارزان آن دانست و گفت: ما مجبوریم کف استانداردها را داشته باشیم، چون خیلی از مواد اولیه برای تولید داروها، اغلب از کشورهای بلوک شرق اروپا، هند و چین وارد می شود.

شهریاری تصریح کرد: قیمت دارو باید واقعی شود تا شرکت های دارویی بتوانند مواد اولیه خود را از کشورهای غربی که استاندارد بالاتری دارند، وارد کنند.

به گفته وی، تنها راهکار برای بالا بردن کیفیت دارو و همچنین واقعی شدن قیمت آن، افزایش سهم دولت در پرداخت ها به بیمه ها است.

شهریاری با عنوان این مطلب که در حال حاضر دولت سالانه در حدود 250 میلیارد تومان یارانه دارویی پرداخت می کند، تصریح کرد: این سهم باید افزایش بیابد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: اگر سهم دولت در پرداخت به بیمه ها زیاد بشود، قطعا بیمه ها نیز در تامین قیمت واقعی دارو، مشکلی نخواهند داشت و مردم نیز دارو را ارزان تهیه خواهند کرد.
 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha