سلامت نیوز : رییس انجمن داروسازان با بیان اینکه همه داروخانه‌های شبانه‌روزی در ایام نوروز باز هستند، گفت: داروخانه‌های روزانه نیز به علت مشکلات اقتصادی، علی‌رغم اینکه باید در ایام تعطیل، تعطیل باشند، در ایام نوروز فعال هستند و سعی می‌کنند خدمات مورد نیاز مردم را ارائه کنند.

دکتر رهبر مژدهی‌آذر در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره نحوه فعالیت داروخانه‌های بیمارستانی در ایام نوروز نیز افزود: داروخانه‌های بیمارستانی تابع قوانین بیمارستان‌ها هستند و بر مبنای آنها عمل می‌کنند، اما داروخانه‌های سطح شهر اکثرا فعال هستند.

وی ادامه داد: داروخانه‌های روزانه دچار مشکلات اقتصادی هستند و ناچارند در ایام تعطیل هم در محل کار خود حاضر شوند. متاسفانه شاهد هستیم که در سایر روزهای سال نیز با وجود اینکه باید 12 ساعت فعالیت کنند تا نیمه‌های شب باز هستند و خدمت ارائه می‌کنند که این امر موجب ضرر و زیان داروخانه‌های شبانه‌روزی شده است.

رییس انجمن داروسازان دیرکردهای چند ماهه سازمان‌های بیمه گر برای پرداخت مطالبات داروخانه‌ها، پایین بودن حاشیه سود دارو، افزایش مالیات داروخانه‌ها، کمبودهای دارویی و هزینه‌های سنگین انرژی و حقوق و مزایای پرسنل را از جمله مشکلات داروخانه‌ها دانست و گفت: اخیرا مذاکراتی در خصوص مالیات داروخانه‌ها صورت پذیرفته است و فکر می‌کنم دولت تسهیلاتی را برای داروخانه‌ها قائل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha