چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: 69631

سلامت نیوز :متخصصان تغذیه تاکید کردند اگر کاهش مقدار گلوتن موجود در رژیم غذایی با دقت و تحت نظر کارشناس تغذیه صورت نگیرد، ممکن است عوارض نامطلوبی روی سلامت بدن داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که بسیاری از مردم آمریکا از میزان گلوتن موجود در رژیم غذایی‌شان کاسته و یا از مصرف آن خودداری می‌کنند این در حالی است که متخصصان تغذیه معتقدند اگر این کار به درستی انجام نشود، رژیم غذایی فرد ناسالم می‌شود و برای سلامتی مضر است.

گروهی از کارشناسان آمریکایی بر اساس یک نظرسنجی جدید اعلام کردند: 30 درصد از افراد شرکت‌ کننده در این نظرسنجی تمایل دارند گلوتن را از رژیم غذایی‌شان کم کنند یا آن را حذف کنند.

طبق گزارش سایت تخصصی WebMD، گلوتن پروتئینی است که در بسیاری از انواع غلات از جمله گندم و جو وجود دارد. همچنین در بسیاری از نان‌ها، غلات، ماکارونی و غذاهای فرآوری شده یافت می‌شود.

افرادی که نسبت به مصرف گلوتن حساسیت دارند و این پروتئین به روده‌هایشان آسیب می زند، لازم است از خوردن این پروتئین خودداری کنند، اما افراد دیگری که از این مشکل رنج نمی‌برند، عدم مصرف گلوتن فایده‌ای برای آنان نخواهد داشت بلکه حتی خودداری بی‌ مورد از مصرف گلوتن به قیمت سلامتی‌شان تمام می‌شود. به گفته متخصصان تغذیه، تمام غلات حاوی گلوتن منابع غنی از فیبر، ویتامین و مواد معدنی هستند.

افرادی که تمایل دارند رژیم غذایی بدون گلوتن داشته باشند، باید با پزشک متخصص مشورت کنند تا تنها در صورت ابتلا به بیماری سلیاک از خوردن مواد غذایی حاوی گلوتن خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha