سلامت نیوز : معاون دفتر سلامت اجتماعی، اعتیاد و روان وزارت بهداشت با بیان این که ویرایش نهایی "قانون سلامت روان" انجام شده است، گفت: به نظر می‌رسد این طرح برای تصویب نهایی، ابتدای سال آینده به مجلس ارایه شود.

دکتر علی نیک‌ فرجام در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره جزییات "قانون سلامت روان" گفت: این ویرایش به تمام حقوق بیمار روانی می‌پردازد تا به این ترتیب تمام حقوق بیماران مبتلا به اختلالات روان بر مبنای حقوق بیمار جسمی رعایت شود.

وی افزود: در این قانون به مباحثی مانند دسترسی مبتلایان اختلالات روان به خدمات مورد نیاز و انگ و تبعیضی که متوجه این بیماران می‌شود نیز پرداخته شده است. لزوم توجه بیمارستان‌های جنرال برای پرداختن به بخش‌های روان و بیماران مبتلا به اختلالات روان نیز در این قانون مد نظر قرار گرفته است.

نیک فرجام، مباحث و مشکلات بیمه‌ای این بیماران را نیز از دیگر مباحث مطرح شده در "قانون سلامت روان" خواند و گفت: تمام خدمات و پوشش بیمه‌ای خدمات مورد نیاز این بیماران در این ویرایش قید شده است.

وی تاکید کرد: "قانون سلامت روان" مباحث کلی را مطرح کرده و موارد جزیی در آیین‌نامه‌های مربوطه قید خواهد شد. در مجموع در "قانون سلامت روان" مسایل کلی نظیر تمام موارد مربوط به حقوق بیمار و کلیه خدمات پزشکی و غیرپزشکی ذکر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha