چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: 69640

سلامت نیوز :متخصصان آمریکایی اظهار داشتند: ژن‌هایی که روی عملکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن تاثیرگذار هستند در عین حال در بروز بیماری مزمن عفونت لثه نیز نقش مهمی ایفا می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پیوره یا نوعی عفونت مزمن و جدی لثه می‌تواند استخوان و بافت‌های دندان را تخریب کند.

کیمون دیواریس یکی از متخصصان اصلی در این مطالعه گفت: در این بررسی مشاهده شد که حدود 50 درصد از مردم این بیماری عفونی را تجربه می‌کنند و ژن‌هایی که در بروز این بیماری نقش مهم ایفا می‌کنند، شناسایی شدند.

کیمون همچنین گفت: در این بررسی همچنین مشخص شد روند پیشرفت بیماری به چه صورتی است. کارشناسان امیدوارند با این یافته بتوان به روش بهتری برای درمان و جلوگیری از شیوع این عفونت بیماری مخرب لثه دست یافت.

در این بررسی شش ژن و 12 شیوه عملکرد سیستم عصبی و ایمنی بدن که در این بیماری دخالت دارند، شناسایی شدند.

انواع مختلف این ژن‌ها می‌تواند خطر پیشرفت بیماری پیوره را در افراد کاهش یا افزایش دهد و بستگی به آن دارد که چگونه این ژن‌ها با یکدیگر و محیط‌ شان تعامل کنند.

بر اساس یافته‌های این متخصصان آمریکایی، گاهی ژن‌های سیستم ایمنی و عصبی با ژن‌های دیگر به گونه‌ای تعامل می‌کنند که احتمال ابتلای فرد به عفونت مزمن پیوره تشدید می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha