چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 69643

سلامت نیوز : رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو در واکنش به اظهارات اخیر مدیرکل تجهیزات پزشکی هلال‌احمر مبنی بر "ورود سرنگ‌های استریل نشده از چین"، گفت: چنین چیزی صحت ندارد و کذب محض است.

مهندس شاهمرادی در گفت‌وگو با (ایسنا)، ادامه داد: شخصی که چنین اظهاراتی را اعلام کرده است، بایستی مدارک ارائه دهد، در غیر این صورت از وی شکایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه سرنگ‌هایی که وزارت بهداشت ایران مجوز واردات برای آن صادر می‌کند، تمام تایید‌یه‌های لازم را دارند و حائز گواهی استاندارد از کشور مبدا هستند، اظهار کرد: علاوه بر این گمرک و موسسه استاندارد هم بررسی‌های لازم را بر روی سرنگ‌ها انجام می‌دهند، زیرا اینها استاندارد اجباری دارند.

وی درباره واردات سرنگ از چین، اظهار کرد: سرنگ ممکن است از هر جایی وارد شود و محدودیتی ندارد، اما ما به سرنگ‌هایی مجوز می‌دهیم که در داخل کشور به تولید نمی‌رسند و شامل سرنگ‌های سرپیچ‌دار و خاص مثل SAFTY سرنگ‌ها هستند، اما به سرنگ‌های معمولی به این علت که تولید داخل دارند، مجوز نمی‌دهیم.

رییس اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه برای رفع نیاز کشور، ناگزیر به واردات این سرنگ‌های خاص هستیم، اظهار کرد: اما همه این سرنگ‌ها با کیفیت هستند و استانداردهای لازم را دارند. تست‌های لازم نیز بر رویشان انجام شده و مشکلی ندارند.

وی ادامه داد: ملاک عمل ما استاندارد و بررسی کیفی یک قلم تجهیزات پزشکی است، نه نام کشور تولید کننده.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha