چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 69646

سلامت نیوز :  پلیس اینترپل پس از اجرای عملیاتی جدید با هدف مقابله با توزیع داروهای تقلبی در گزارشی اعلام کرد که دست کم 10 درصد از داروهای فروخته شده تقلبی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ آژانس پلیس بین‌المللی (اینترپل) در گزارشی با بیان اینکه تخمین زده می‌شود 10 درصد داروهای فروخته شده، تقلبی هستند، اعلام کرد: ما برنامه‌های جدیدی را برای مبارزه با تولید و فروش داروهای تقلبی آغاز کرده‌ایم.

اینترپل همچنین اعلام کرده است: در حال حاضر تلاشی جهانی و گسترده برای مقابله با این تهدید مورد نیاز است و هم اکنون 29 مورد از بزرگترین شرکت‌های تولید کننده دارو، آمادگی خود را برای مقابله با این اقدام غیرقانونی اعلام کرده‌اند.

این آژانس افزود: روزانه زندگی میلیون‌ها تن از مردم با مصرف داروهای تقلبی به خطر می‌افتد.

آمار نشان می دهد که 10 درصد داروهای عرضه شده تقلبی هستند و این آمار می‌تواند به خصوص در برخی کشورهای فقیرتر به 50 درصد نیز افزایش یابد.

سازمان جهانی بهداشت نیز در این باره اعلام کرده است: در بیش از 50 درصد موارد، داروهای تقلبی به صورت آنلاین خریداری می‌شود.

در بخشی از برنامه‌های آژانس پلیس بین‌الملل، ریشه‌کن کردن و مبارزه با شبکه‌های سازمان یافته تولید و توزیع داروهای تقلبی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha