چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 69653
سلامت نیوز : نتایج یک تحقیق نشان می دهد که آسپرین می تواند به زنان برای رهایی از خطر ابتلا به سرطان پوست تا یک سوم کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ محققان به این نتیجه رسیدند که مصرف طولانی مدت مسکن آسپرین خطر ایجاد ملانوما کاهش می یابد.

تحقیقات انجام شده روی 60 هزار زن طی 12 سال نشان می دهد که مصرف کنندگان عادی آسپرین تا 21 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پوست قرار گرفتند.

اما افرادی که پنج سال یا بیشتر آسپرین مصرف کرده بودند تا 30 درصد کمتر مبتلا به ملانوما شدند.

هرساله حدود 13 هزار نفر در بریتانیا مبتلا به ملانوما بدخیم می شوند و 2200 نفر از این بیماران جان خود را در اثر ابتلا به این بیماری از دست می دهد.

از آسپرین به عنوان داروی شگفت انگیز یاد می شود، به طوری که نتایج یک تحقیق نشان می دهد که این دارو خطر سرطان معده و روده را در کاربران عادی تا 40 درصد کاهش می دهد. این درحالی است که کاربرانی که در دوره طولانی تری از این قرص استفاده می کنند دچار خونریزی و زخم معده می شوند.

نتایج تحقیقات از زنان 50 تا 79 ساله در مجله سرطان منتشر شده است و گفته می شود که این تحقیقات بخشی از ابتکار عمل سلامت زنان تلقی می شود، تحقیقات بزرگی در آمریکا که ارتباط میان سبک زندگی و بیماری را بررسی می کند.

دکتر ژان تانگ محقق اصلی این تحقیقات اظهار داشت: کار آسپرین کاهش تورم است و این امر می تواند علت کاهش ریسک ابتلا به ملانوما باشد.

وی اظهار داشت: سایر مسکنها چون پاراستامول خطر ملانوما را کاهش نمی دهد.

قرار است این مسئله مورد بررسی قرار گیرد که آیا می توان آسپرین را به عنوان یک اقدام پیشگیرانه تجویز کرد یا خیر.

آسپرین تاکنون نشان داده است که می تواند به طور موثر علیه سرطان روده، یکی از متداول ترین انواع سرطان، کاربرد داشته باشد. این مسئله زمانی اهمیت بیشتری می یابد که بیماران دارای سابقه خانوادگی ابتلا به سرطان روده باشند.

همچنین استفاده از آسپرین درمان اثبات شده ای برای بیماریهای قلبی است، چرا که این دارو مانع شکل‌گیری لخته های خون در رگها می شود و این امر مانعی برای حمله قلبی خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha