چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 69662
سلامت نیوز : ماه پیش بود که خبر کشف گوشت اسب در غذاهای آماده در اروپا از جمله برگر‌ها به سراسر جهان مخابره شد. اتفاقی شوک آور برای مردم اروپا که صداقت در خرید برای آنان از نان شب هم واجب‌تر است. اما حقیقت این بود که غذایی که قرار بوده از گوشت گاو باشد، حاوی مقداری گوشت اسب هم بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ این خبر ابتدا در ایرلند سپس درتمام انگلیس و بعد در آلمان و نهایتا در تمام اروپا به سرعت پخش شد. کشفی که خیلی زود سرو صدا به پا کرد چرا که این غذاهای منجمد در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بسیاری به فروش رفته‌اند. دولت بریتانیا اولین کشوری بود که فروش گوشت اسب به جای گوشت گاو را محکوم کرد.

اما مهم‌ترین شرکت متهم شده در این ماجرا، شرکت محصولات غذایی «نستله» (Nestle) است. شرکت نستله در‌‌ همان زمان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به جنجالی که بر سر استفاده از گوشت اسب به جای گوشت گاو در محصولاتش به وجود آمده، مواد غذایی‌اش دوباره آزمایش شده‌اند که در دو دسته از غذا‌هایش دی ان‌ای اسب پیدا شده است.

این شرکت هم اکنون در ایران هم مشغول فعالیت است و محصولاتش در فروشگاه‌های مواد غذایی عرضه می‌شود.
حال مساله مهم اینکه اتفاقی که در اروپا افتاد ممکن است در کشورمان نیز رخ دهد و این برای ما مسلمانان قابل قبول نیست چرا که کشور ما کشوری اسلامی است و مصرف گوشت اسب مجاز نیست و استفاده از آن مکروه می‌باشد.

ولی از همه مهم‌تر این است که با توجه به حضور شرکت‌هایی همچون نستله در کشورمان آیا نظارت کافی در خصوص محصولات این شرکت و شرکت‌های دیگر صورت می‌گیرد یا نه؟ و اینکه چگونه می‌توان بر آن‌ها نظارت کرد؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha