پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۵
کد خبر: 69675
 سلامت نیوز : رییس اتحادیه بارفروشان از توافق برای فروش قیمت میوه شب عید 20 درصد زیر قیمت بازار خبر داد و گفت: حدود 60 هزار تن میوه توسط مباشران وزارت صنعت ذخیره شده و مردم نگران میوه شب عید نباشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ مصطفی دارایی نژاد، در مورد توزیع میوه شب عید اظهار داشت: هیچ مشکلی در زمینه میوه شب عید وجود ندارد و پیشنهاد عرضه میوه 20 درصد زیر قیمت روز بازار میوه و تره‌بار را داده‌ایم که با این مسئله نیز موافقت شده است.وی با اشاره به اینکه 60 هزار تن میوه توسط مباشران وزارت صنعت ذخیره شده که این کار از طریق تعاونی باغداران شمال انجام شده است، گفت: کیفیت میوه‌های ذخیره شده بسیار خوب و درجه یک است و سیب و پرتقال و کیوی نیز به اندازه لازم وجود دارد بنابراین مردم نگران میوه شب عید نباشند زیرا هم تولیدات خوبی داشتیم و هم کیفیت محصولات مناسب است.رییس اتحادیه بارفروشان در مورد قیمت موز گفت: در حال حاضر سه رقم موز وارداتی وجود دارد که روز گذشته در میادین تره‌بار از 3500 تا 4300 تومان به فروش رسیده است.

دارایی نژاد در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت موز برای عید کاهش خواهد یافت، تصریح کرد: با توجه به اینکه موز وارداتی است قیمت آن به نرخ ارز بستگی دارد ولی بعد از عید به دلیل اینکه هوا رو به گرمی می‌رود قیمت آن کاهش خواهد یافت و کاری به قیمت دلار نیز ندارد.

قیمت میوه شب عید
همچنین رییس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران از تعیین قیمت میوه شب عید خبر داد و گفت: هر کیلو گرم سیب درختی ۱۶۰۰ تومان و پرتقال ۱۵۰۰ تومان برای مصرف‌کننده عرضه می‌شود.

حسین مهاجران اظهارداشت: لحظاتی پیش جلسه تعیین قیمت میوه شب عید به پایان رسید و تصمیم‌گیری شد، تا قیمت هرکیلو گرم سیب 1600 تومان و هرکیلو گرم پرتقال 1500 تومان عرضه شود.

رییس اتحادیه میوه و تره‌بار تهران در خصوص عرضه نشدن گوجه فرنگی در میدان میوه و تره بار اظهارداشت: هر کیلو گرم گوجه فرنگی در میدان بار تهران 2800 تا 3000 تومان است و به همین علت قیمت خرده فروشی 4000 تومان باید باشد.

وی دلیل افزایش قیمت گوجه فرنگی را به پایان رسیدن زمان چینش محصول بوشهر و چابهار اعلام کرد و گفت: در حال حاضر فقط گوجه بندرعباس می‌آید و به دلیل اینکه در سال گذشته قیمت گوجه بسیار پایین بود کشاورزان کمتر کاشته اند بنابراین لازم است تا وزارت جهاد در خصوص میزان کاشت و برداشت و زمان‌های مختلف آن اطلاع‌رسانی لازم را به کشاورزان بکند.

مهاجران ابراز امیدواری کرد با آمدن محصول جیرفت قیمت گوه فرنگی تا دو هفته دیگر متعادل شود. مدیرکل تامین و توزیع کالای وزارت صنعت نیز از تعیین قیمت سیب و پرتقال شب عید به نرخ 1600 و 1500 تومان برای تهرانی‌ها خبر داد و گفت:همچنان توزیع مرغ و تأمین نهاده با ارز مرجع در سطح کشور ادامه‌ دارد.علی اکبر پور کاوه ادامه داد: با توجه به اینکه اختیار تعیین قیمت میوه شب عید در هر استانی به عهده شورای کنترل نظارت استانها گذاشته شده است، بر این اساس قیمت‌های 1600 و 1500 تومان برای سیب و پرتقال در تهران تعیین شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha