پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۲
کد خبر: 69687
سلامت نیوز : با توجه به اینكه بیشتر بدن ما را آب تشكیل می‌دهد، باید مطمئن شویم كه در طی روز بطور منظم آب مصرف می‌كنیم. برای خنك كردنمان در یك روز گرم با حمام رفتن یا شنا در یك استخر خود را سرحال می‌آوریم. هنگامی‌كه تشنه هستیم با نوشیدن آب سرد این عطش را از بین می‌بریم. آب، اكسیر طبیعی زندگی است، با اینكه مقادیر زیادی در دسترس است آیا شما به اندازه كافی از آن استفاده می‌كنید؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مردم سالاری ؛ لیز اوركوآت فیزیولوژیست ورزشی، که به همراه چندین پزشک و متخصص تناسب اندام و سلامت برروی افزایش انگیزش مردم و حمایت از آنان برای آنکه از نظر فیزیکی بیشتر فعال بشوند کار می کند، درواقع یك مدافع قوی نوشیدن آب کافی برای جلوگیری از کم آبی بدن است. وی توضیح می‌دهد: «آب یک ماده مغذی ضروری برای بدن است كه عملكرد موثر و ایمنی بدن را مطمئن می‌سازد. آبدهی بدن روی حجم خون تاثیر می‌گذارد كه آن نیز بر فشار خون، میزان ضربان قلب و چگونگی پمپاژ قلب موثر است». علائم فوری كم آبی بدن، خستگی مفرد، سر درد، فقدان انرژی و كاهش تمركز است. در طی ساعات كاری، مخصوصا در محیط‌های کاری كه سطح میزان از دست دادن آب بدن كارگران افزایش پیدا می‌کند، كارگران اغلب احساس می‌كنند كه برای بالا بردن سطح انرژی بدنشان احتیاج دارند كه قهوه یا چای بنوشند، اما در واقع آنان نیاز دارند برای حفظ شادابی خود یك لیوان آب بنوشند.

كم آبی می‌تواند منجر به مشکلات جدی بهداشتی شود از جمله یبوست، سنگ كلیه و دیگر بیماریهای كلیوی. اما پوست بدن و صورت نیز زیان می بیند. در نتیجه نوشیدن آب بطور روزانه بسیار ضروری است. برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از کم آبی بدنتان، آب را بطور منظم در رژیم غذایی خود استفاده كنید. به جای یك فنجان چای یا قهوه روز خود را با یك لیوان آب شروع كنید. یك بطری آب را در كنار تخت خود قرار دهید و منتطر نمانید تا با احساس تشنگی به طرف نوشیدن آب بروید. وی نوشیدن 10 تا 12 لیوان آب را در روز پیشنهاد می كند. زمانی كه شما كمتر از یك ساعت ورزش می‌كنید در هر 15 دقیقه 200 میلی گرم(یك لیوان) آب احتیاج دارید. خوردن میوه‌جات و سبزیجات نیز راه خوبی برای بالابردن سطح آب بدن است. در نظر داشته باشید كه بعضی غذاها و نوشیدنی‌ها باعث كم آبی می‌شود مانند، الكل، كافئین در چای، قهوه، نوشیدنی‌های شیرین و رژیم‌های غذایی با قند بالا.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha