پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۶
کد خبر: 69692

اگر بخواهید، می‌توانید سال خوبی را در کنار همسرتان شروع کنید و تعطیلات خوشی داشته باشید؛اگر همین را می‌خواهید، منتظر یک سال خوش یمن و با برکت برای زندگی‌ زناشویی‌تان باشید.

سال نو، رابطه نو
سلامت نیوز : روزهای پایانی سال، روزهای پرمشغله‌ای هستند. شاید کمی هم دلهره آمیز و نگران‌کننده باشند. فشارهای کاری‌تان بیشتر است، نگرانی‌های مالی بیشتر هستند وکارهای خانه تکانی از لحاظ جسمی ممکن است خسته‌تان بکند. علاوه بر اینها دغدغه‌ی اینکه تعطیلاتتان را چگونه بگذرانید هم خودش یک مسئله‌ی مهم است. اینکه به سفر بروید یا خوش‌گذرانی‌هایتان را در شهر خودتان و در کنار همسر و فرزندانتان داشته باشید موضوعی است که باید با همسرتان به‌توافق برسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اطلاعات ؛ در یک نگاه کلی همه‌ی این موضوعات خوشایند و سرگرم کننده هستند و نوید روزهای خوش عید را می‌دهند اما برای رسیدن به آن معمولا بسیار خسته و درگیر می‌شوید. اگر می‌خواهید این خستگی‌ها و تلاش‌ها نتیجه‌ی خوبی داشته باشند باید در یک امنیت روانی کامل و در کنار همسرتان و با تایید و تشویق و همکاری اوبرای آنها تلاش کنید.

برای اینکه سال جدید را متفاوت شروع کنید و تعطیلات را خوش بگذرانید این نکات را به‌کار ببندید:

به استقبال بهار بروید:

1- عید را یک اتفاق خوشایند بدانید و آن را روزی مثل همه‌ی روزهای زندگی نگذرانید. بسیار مهم است که همسرتان نیز همین برداشت را داشته باشد زیرا در این شرایط بهتر می‌توانید برای روزهای خوش تعطیلات برنامه‌ریزی کنید. اگر همسرتان اهل پرداختن به‌سنت‌های اینچنینی نیست، سعی کنید در او انگیزه‌ی توجه به این سنت‌ها را ایجاد کنید. در او شوق ایجاد کنید و از او بخواهید تا در برنامه‌ریزی‌های شروع یک سال جدید با شما همکاری کند. زن و شوهرها از یکدیگر تاثیر می‌پذیرند. اگر قرار است یکی از شما از دیگری تاثیر بپذیرد بهتر است آن فرد شما باشید که به سنت‌هایی مثل نوروز بها می‌دهید. زیرا تحول که یکی از مفاهیم اصلی پاسداشت نوروزاست در زندگی شخصی شما نیز بسیار کاربرد دارد و شما را وادار می‌کند کمی برای تحول و تغییر به‌سوی بهتر شدن را در رابطه‌تان درنظر بگیرید.

2- وقتی با هم دراین‌باره که باید عید ایرانی را جشن بگیرید به‌توافق رسیدید می‌توانید خوشبینانه گام‌های بعدی را برای استقبال از آن بردارید. در قدم اول باید با یک برنامه ریزی پیش بروید. قصد دارید برای سال جدید چه برنامه‌هایی داشته باشید؟ چه تحولی در کارتان رخ خواهد داد؟ آیا تصمیم دارید برای یک شروع خوب چیزهایی بخرید؟ آیا می‌خواهید تغییراتی در خانه ایجاد کنید؟ آیا باید چیزهایی را تعمیر کنید؟ اگر مشغله‌ی کاری‌تان زیاد است چگونه می خواهید برای آنها برنامه‌ریزی کنید؟ کارهای خانه‌تکانی را چگونه تقسیم می‌کنید؟ آیا می‌خواهید به سفر بروید؟ برای گذراندن تعطیلات چقدرمی‌توانید هزینه کنید؟ همه‌ی این موضوعات را باید خیلی قبل‌تر از شروع سال جدید با همسرتان بررسی کنید و برایش برنامه‌ریزی کنید. اما اگر با این رویکرد به این مسئله نگاه نکرده‌اید بازهم نباید ناامید شوید. از همین فرصت‌های باقی مانده استفاده کنید و راجع به آن با همسرتان گفتگو کنید و تصمیم بگیرید.

3- افسرده نباشید و اختلافات را کنار بگذارید. ممکن است در رابطه‌ی زناشویی به بن‌بست رسیده باشید اما اگر به دنبال بهانه‌ای برای بهبود رابطه هستید از چنین فرصت‌هایی استفاده کنید. عید یک بهانه است برای اینکه کمی خودتان را تغییر بدهید و همسرتان را نیز برای تغییر رفتارش تشویق کنید. اگر می‌خواهید سال خوبی را شروع کنید باید احساسات مثبت را در خودتان تقویت کنید و کمی امیدوارانه به زندگی نگاه کنید. برای مدتی چیزهایی که در رابطه آزارتان داده است را کنار بگذارید و نکات خوب رابطه‌زناشویی‌تان را برجسته کنید. به‌خصوص اگر فرزندانی دارید باید حساس‌تر عمل کنید. عید برای بچه‌ها بسیار معنادار است و آنها تحت‌تاثیر اجتماع دوست دارند از آن لذت ببرند و آداب و روسوم را به‌جا بیاورند. شاید لازم باشد هم شما و هم همسرتان به‌این مسئله بیشتر فکر کنید و بخاطر فرزندانتان دست از خودخواهی‌ها بردارید تا به آنها هم مثل بقیه خوش بگذرد.

4- آسان‌گیر باشید. خیلی به‌زندگی دیگران وخوش گذرانی‌هایشان توجه نکنید. چون اگر آنها زندگی بهتری به ویژه از لحاظ مالی داشته باشند شما حساس خواهید شد و حتی ممکن است علت اینکه در مقایسه با آنها خوب زندگی نمی‌کنید را در خانواده و زندگی با همسرتان جستجو کنید و به همین دلیل نتوانید با دلخوشی سال نو را شروع کنید. چه بسا در تقابل با همسرتان قرار بگیرید و دعوا و درگیری درست کنید. به زندگی خودتان، دلخوشی‌های کوچک و بزرگی که دارید و رابطه ی عاطفی عمیق با همسرتان توجه کنید. می‌بینید که می‌توانید محدودیت‌های مالی‌تان را نادیده بگیرید و درکنار خانواده شاد باشید. شاید امسال نتوانید به سفر بروید، چیزهایی که می‌خواهید را بخرید، خانه را تعمیر کنید و خیلی کارهای دیگر که دوست داشتید را انجام بدهید اما می‌توانید درکنار همسرتان با یک روحیه‌ی قوی سال جدید را شروع کنید و عزمتان را جزم کنید که در سال نو و درکنار همسرتان آرزوها و خواسته‌هایتان را محقق کنید.

5- تفاهم را رعایت کنید. اگر قرار است به اعضای خانواده عیدی بدهید مثل هر موضوع دیگری با همسرتان به توافق برسید. انصاف را رعایت کنید و سعی نکنید وابستگان خودتان را به وابستگان همسرتان ترجیح بدهید. حتی در همین مساله‌ی ساده هم تفاهم داشته باشید و با رضایت قلبی خودتان و همسرتان به دیگران عیدی بدهید.

اقتصاد خانواده‌ی خودتان را نیز در اولویت قرار بدهید. چقدر درآمد دارید؟ متناسب با درآمد خودتان عیدی بدهید. حتی اگر مجبور شوید به خواهرزاده و برادرزدهایتان یک کارت کوچک عیدی بدهید بهتر از این است که خانواده‌ی خودتان را در مضیقه ی مالی بگذارید. اگر با این تفکر پیش بروید وقتی سرسفره‌ی هفت‌سین در کنار همسر و فرزندانتان نشسته اید آرامش بیشتری خواهید داشت و خوشحال‌تر خواهید بود.

6- کمک بخواهید و تنهایی همه‌ی مسئولیت ها را به‌عهده نگیرید. از همسرتان بخواهید تا در خانه‌تکانی به‌شما کمک کند و یا کارهای خارج‌از خانه را نیز به‌عهده بگیرد. همین‌که شما خودتان را مجبور کنید همه‌ی کارها را به تنهایی انجام بدهید در ذهنتان نسبت به همسرتان دچار خشم می‌شوید. واقعا اگر با محبت از همسرتان بخواهید که اگر می‌تواند به‌شما کمک کند او این‌کار را نخواهد کرد؟ اگر کاری را به او سپردید و او نتوانست همانطور که از او توقع داشتید آن را انجام بدهد او را مقصر ندانید. شاید او بلد نیست و یا اصولا انسان بی‌توجهی است. این روزهای آخر را با غرولند نگذرانید و سعی کنید با همه‌ی حس‌های خوب نسبت به همسر و خانواده تان آن را به‌پایان ببرید.

7- از تغییرات ظاهری غفلت نکنید. این موضوع را جدی بگیرید. کمی در ظاهرتان تغییر ایجاد کنید تا برای همسرتان جذاب‌تر باشید. هرچقدر که در توان دارید برای اینکار هزینه کنید و اگر همسرتان نیز تغییری در خودش داد به آن اهمیت بدهید. حتما به او بگویید: «خیلی جذاب شدی»، «خیلی بهتر و جوانتر به‌نظر میای»، «وای چه لباس خوبی پوشیدی».

8- شوق ایجاد کنید. هردوی شما خسته هستید. کارهای زیادی را انجام داده‌اید و باید انجام بدهید اما این مسئله نباید شورونشاط را از شما بگیرد. حتی اگر خسته‌اید بازهم از همسرتان حمایت کنید و محیط آرامی برایش فراهم کنید. همه‌ی این‌کارها به اندازه‌ی خانه‌تکانی‌ای که می‌کنید یا پولی که درمی‌آورید ارزشمند است. تصور کنید که خانه را تمیز کرده‌اید اما خودتان و همسرتان هرکدام در یک گوشه کز کرده‌باشید. کمی عجیب نیست؟

9- عیدی را فراموش نکنید. حتما به همسرتان یک عیدی بدهید. به هدیه‌ای که می‌دهید فکر کنید و یک چیز شایسته و مناسب به همسرتان عیدی بدهید. هدیه نشانه‌ی توجه و محبت شماست و این پیامی است که همسرتان آن را به روش خودش می فهمد. از آن آدم‌هایی نباشید که هدیه دادن را غیرضروری می‌دانند و یا فکر می‌کنند عیدی را فقط به‌بچه‌ها می‌دهند. در انتخاب هدیه دقت کنید. چیزی نخرید که همسرتان ازآن پیام منفی‌ای بگیرد. حتی می‌توانید از فرزندانتان هم بخواهید تا به پدرومادرش عیدی بدهد. شما با این‌کار رسوم ارزشمندی را در خانواده بنا می‌کنید و می‌توانید آن رابه-عنوان جزیی از آداب زندگی زناشویی و خانوادگی به فرزندانتان انتقال بدهید.

لحظه‌ تحویل سال

سرسفره‌ هفت سینی که با کمک همسرتان چیده‌اید بنشینید. برای هم دعا کنید. اگر اشتباهی کرده‌اید از یکدیگر عذربخواهید و از همسرتان بخواهید شما را ببخشد. به‌همسرتان بگویید که روزهای خوبی در راه است. به او ابراز علاقه کنید و لحظات شاد را خلق کنید. از خداوند بخواهید که هر دوی شما را در مسیر درستی قرار بدهد. سعی کنید قلبتان را پاک کنید اگرروزهای تلخی با همسرتان گذشته‌است و قابل چشم‌پوشی است ازآنها بگذرید و به یکدیگر قول بدهید تا مشکلات را حل کنید. همین که بخواهید دوباره شروع کنید قدم اول را برداشته اید.

درتعطیلات خوش بگذرانید

اگر سفر می‌روید:

1- اینکه به کجا، کی و چند روز سفر کنید موضوعی است که هر دوی شما باید باآن موافق باشید. با رضایت هر دو نفر مقصدتان را تعیین کنید. کافی است که یک نفر از شما نخواهد به سفر پیشنهادی دیگری بیاید. مطمئن باشید اصلا به‌شما خوش نخواهد گذشت. همین نکته درباره‌ی مدت زمان اقامت، محل اقامت و نوع سفر نیز صدق می‌کند.

2- یادتان باشد که برای این به‌ سفر می‌روید که حال‌و هوایتان را عوض کنید و خوش بگذرانید. پس به جایی بروید که واقعا در روحیه‌تان تاثیر مثبت می‌گذارد. اگر قرار است به دیدار خانواده‌هایتان بروید درحالیکه می‌دانید اقامت طولانی تان برایتان دردسرساز می‌شود و بین شما و همسرتان اختلاف ایجاد می‌کند، یا با رضایت هردونفر به‌این سفر بروید و یا مدت کمی را در کنار آنها بگذرانید.

3- همه‌ی اصول رفتن به سفر جمعی را رعایت کنید. با این فرض که همسرتان هم از خودتان است به‌روش خودتان سفر نکنید. آداب سفر را همیشه رعایت کنید تا بیشتر به‌شما خوش بگذرد.

اگر در خانه می‌مانید:

1- شما تمام اسفند را تکاپو نکرده‌اید که از روز دوم عید تعطیلات کسالت بار داشته‌باشید. بنابراین برای روزهای تعطیل برنامه‌های مختلفی داشته باشید. اگر به مهمانی می‌روید به دیدار کسانی بروید که هردوی شما به آنها تعلق‌خاطر دارید. شاید لازم باشد به دیدار کسانی بروید که چندان رابطه‌ی خوبی با شما ندارند اما همسرتان آنها را دوست دارد. چه اشکالی دارد که برای زندگی خودتان کمی با دل همسرتان راه بیایید. اگر واقعا نمی‌توانید خودتان را راضی کنید که به دیدن آنها بروید با آرامش و با زبان همسرتان آن را مطرح کنید. تا آنجایی که می‌توانید گذشت کنید و این روزهای خوش را با جنگ ودعوا خراب نکنید.

2- اگر احساس می‌کنید در ماه‌های گذشته از همسرتان فاصله گفته‌اید از این فرصت استفاده کنید تا بیشتر به‌همسرتان نزدیک شوید. کمی راجع به موضوعاتی که با یکدیگر توافق دارید صحبت کنید. درکنار هم و با همکاری هم صبحانه و نهار را آماده کنید. با هم فیلم یا سریال‌های مورد علاقه‌تان را ببینید. برای قدم زنی به پارک و خیابان‌هایی که درآنها خاطرات خوبی دارید بروید. همسرتان را به رستوران دعوت کنید و هیجان‌ ایجاد کنید.

3-همینطور که رابطه‌ی زناشویی تان را جدی می‌گیرید از بودن با فرزندانتان نیز لذت ببرید اما نه با عنوان اینکه «من پدرم یا «من مادرم»به عنوان یک زوج کاملا به‌هم پیوسته که مسئولیت فرد سومی را به‌عهده دارند به فرزندتان توجه کنید. با او صحبت کنید و به او بیشتر نزدیک شوید و خانوادگی خوش بگذرانید.

اگر بخواهید، می‌توانید سال خوبی را در کنار همسرتان شروع کنید و تعطیلات خوشی داشته باشید؛اگر همین را می‌خواهید، منتظر یک سال خوش یمن و با برکت برای زندگی‌ زناشویی‌تان باشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha