پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۲۰
کد خبر: 69693

بدن زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد خود به خود ویتامین D می سازد.

6 مکمل دارویی ضروری برای زنان چیست؟
سلامت نیوز : بدن زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد خود به خود ویتامین Dمی سازد اما بسیاری از افراد آنگونه که باید این ویتامین را دریافت نمی کنند در حالیکه این ویتامین یکی از اصلی ترین مواردی است که بدن خانم ها به آن نیاز دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بازتاب زندگی ؛ بازتاب زندگی- غذای سالم این روزها به یکی از اصلی ترین مباحث مربوط به سلامتی تبدیل شده است، غذایی که علاوه بر اینکه ضرری نداشته باشد بتواند مواد مغذی و ویتامین هایی که بدن لازم دارد را تامین کند. اما خوب است بدانید که هر قدر هم که خانم ها غذای سالم بخورند تمام مواد مغذی به بدنشان نمی رسد و برای رهایی از دست کم خونی، فقر آهن یا کمبود کلسیم باید به سراغ مکمل های دارویی بروند. مکمل هایی که از سن 25 سالگی به بعد باید همیشه مصرف شوند تا مانع از بروز بسیاری از بیماریهای معمول زنان شوند.

آهن

یکی از اصلی ترین مشکلات بسیاری از خانم ها کمبود آهن است که می تواند بسیاری از فعالیت های بدن را تحت تاثیر قرار دهد. فقر آهن در بسیاری موارد باعث به وجود آمدن کم خونی در زنان می شود، این بیماری معمولا با علائمی مانند احساس ضعف، رنگ پریدگی، سردرد، دست و پاهای سرد، ناخن شکننده، ضربان قلب سریع و کمبود توانایی همراه است. کمبود آهن بیشتر از همه در زنان باردار دیده می شود که با تجویز میزان لازم آهن توسط پزشک به راحتی قابل درمان است. در عین حال غذاهایی مانند جگر، گوشت ها، غذاهای دریایی، خشکبار مانند آلو و کشمش و یا غلات دارای میزان قابل توجهی از آهن هستند. البته باید این را در نظر گرفت که آهن موجود در مواد خوراکی گوشتی به سرعت جذب بدن می شود در حالیکه میزان جذب آهن غیرگوشتی در بدن کمتر است.

ویتامین D

بدن زمانی که در مقابل نور خورشید قرار می گیرد خود به خود ویتامین Dمی سازد اما بسیاری از افراد آنگونه که باید این ویتامین را دریافت نمی کنند در حالیکه این ویتامین یکی از اصلی ترین مواردی است که بدن خانم ها به آن نیاز دارد چرا که کمبود آن به راحتی می تواند باعث بروز بیماریهایی مانند ناراحتی قلبی یا شکستگی استخوان شود، در عین حال این ویتامین نقش زیادی در بالابردن سیستم ایمنی بدن دارد. بنا بر توصیه پزشکان مصرف دو هزار واحد از این ویتامین در طول روز مناسب است و از آن جایی که این ویتامین قابل حل است می توان آن را با مواد غذایی مختلف از جمله ماست یا تخم مرغ مصرف کرد. البته نباید این امر را هم نادیده گرفت که مصرف بیش از اندازه این ویتامین به خصوص اگر همراه با مصرف زیاد کلسیم باشد به راحتی می تواند منجر به مسمومیت یا منجر به بسیاری دیگر از بیماری ها شود بنابراین باید در نحوه مصرف این ویتامین دقت زیادی شود.

کلسیم

به گزارش بازتاب زندگی، کلسیم نیز یکی دیگر از مواد ضروری لازم برای سلامتی است که بیشتر در استخوان ها و دندان ها وجود دارد و در صورتی که میزان آن در بدن کم شود به راحتی موجب پوکی استخوان می شود. کلسیم از جمله موادی است که معمولا به میزان کافی در غذاها وجود دارد به طور مثال می توان گفت که لبنیات و سبزی منابعی غنی از کلسیم هستند. اما بسیاری از افراد هستند که از طریق خوردن غذاها به دلایل مختلف مانند حذف برخی مواد غذایی قادر به جذب کلسیم کافی برای بدنشان نیستند بنابراین مجبور به استفاده از مکمل برای تامین کلسیم هستند. خانم ها باید این امر را در نظر بگیرند که کلسیم به غیر از اینکه سلامت استخوان هایشان را تامین می کند تاثیر بسیار زیادی در بهتر کردن خلق و خویشان دارد و در عین حال بسیاری از عوارض قاعدگی را از بین می برد. این را هم باید در نظر گرفت که تنها خوردن شیر نمی تواند به تنهایی تمام کلسیم لازم برای بدن را تامین کند و باید تمام خوردنی هایی که دارای کلسیم هستند را در برنامه غذایی جا داد و در صورتی که بدن تنها با خوردنی ها نتواند کلسیم لازم را تامین کند با تجویز پزشک می توان به سراغ قرص های کلسیم رفت.

امگا 3

 این روزها از فواید امگا 3 زیاد می شنویم، امگا 3 یکی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن است که تا حد زیادی برای ادامه حیات لازم است و در عین حال چون توسط بدن انسان قابل تولید نیست حتما باید با مکمل ها تامین شود. امگا 3 علاوه بر اینکه بر روی عملکرد مغز تاثیر زیادی دارد و در پیشگیری از ابتلا به آلزامیر بسیار مفید است می تواند تا حد زیادی عصبانیت را کاهش دهد، از دیگر مزیت های آن هم کمک به پمپاژ بهتر خون توسط قلب است. بهترین منابع تامین اسید چرب امگا 3 برای خانم ها انواع آبزیان، تخم کدو، گردو و یا روغ سویا هستند، البته پژوهشگران معتقدند برخی مواد غذایی غنی شده با امگا3 مانند نان ها، آبمیوه، روغن و یا تخم مرغ هم می توانند این نیاز بدن را تامین کنند. در هر حال اگر ماهی در سبد غذایی خانواده جایگاه محکمی داشته باشد بدون نیاز به مکمل ها امگا 3 لازم برای بدن قطعا تامین می شود.

ویتامین B

به گزارش بازتاب زندگی، انواع ویتامین های گروه Bبرای قوی تر کردن سیستم بدن لازم هستند و نکته جالب اینجاست که این ویتامین ها تا حد زیادی عوارض ناشی از افسردگی را کاهش می دهند، توانایی مغز را زیاد می کنند، به سوءهاضمه کمک می کنند و برای عملکرد صحیح قلب بسیار مفید هستند. این ویتامین به مقدار زیاد در اسفناج، گوشت و لبنیات وجود دارد و فهمیدن کمبود آن در بدن کار سختی نیست، کافی است خانم ها علائمی مانند خستگی، کم اشتهایی، سردرد، کمبود وزن، زودرنجی و تغییر ضربان قلب داشته باشند تا بدانند بدنشان نیاز به این ویتامین دارد.

منیزیم

منیزیم از جمله مواد لازم برای بدن است که به شکل مستقیم بر روی خلق و خوی افراد تاثیر می گذارد بنابراین اگر می خواهید خوش اخلاق باشید باید در طول روز 350 میلی گرم منیزیم به بدنتان برسانید که علاوه بر اینکه به سالم ماندن استخوان ها کمک می کند تا حد زیادی در درمان بی خوابی هم موثر است. برای تامین منزیم کافی است به سراغ سبزی ها رفت بنابراین اگر خانم هایی هستند که کمتر سبزیجات مصرف می کنند حتما باید تحت نظارت پزشک از مکمل استفاده کنند. البته هشدار مهم در رابطه با استفاده از این مکمل دارویی این است که اگر ناراحتی کلیه دارید نباید به هیچ عنوان به سراغ این مکمل بروید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha