سلامت نیوز : هوشنگ فولادی در گفت‌وگو با فارس در رابطه با برگزاری اولین مانور تخصصی تریاژ و سطح‌بندی که در محله یوسف‌آباد - امین آباد برگزار شد، خاطرنشان کرد: همکاری بین بخشی وسیعی برای برگزاری چنین مانورهایی لازم است که از حدود 5 ماه پیش هماهنگی‌های لازم برای اجرای این مانور تخصصی انجام شد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به زلزله‌خیز بودن شهر تهران برگزاری چنین مانورهایی آیا دیر نیست، افزود: شاید دیر باشد اما باید مسیر برگزاری چنین مانورهایی را ایجاد بکنیم چرا که ایجاد هماهنگی میان سازمان‌های مختلف بسیار سخت است.

به گفته فولادی مدیریت بحران در استان‌ها به عهده استانداران و فرمانداران است اما در شهر تهران مسئولیت آن بر عهده شهردار تهران است که با ایجاد سازمان مدیریت بحران عهده‌دار این مسئولیت می‌شود.

فولادی گفت: بنابراین همه سازمان‌ها و ادارات دولتی مرتبط عضو سازمان مدیریت بحران هستند و در قالب کمیته‌های تخصصی به انجام مانور اقدام می‌کنند.

رئیس اورژانس تهران ادامه داد: کمیته تریاژ و تخلیه با محوریت اورژانس تهران و عضویت سایر سازمان‌ها برگزار شد تا توانمندی و امکانات موجود ارزیابی شود که امیدواریم سال آینده مانورهای تخصصی دیگری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس برآورد سازمان مدیریت بحران و دستگاه‌های شبیه‌ساز زلزله پیش‌بینی شده است که زلزله‌ای با 6.5 ریشتر تلفات سنگین را در تهران داشته باشد.

فولادی گفت: بنابراین نیاز به بازنگری اساسی در تجهیزات و مقاوم‌سازی بافت فرسوده داریم و باید آموزش‌ها جدی شود و مردم آمادگی لازم را برای مقابله با زلزله‌هایی با ریشتر کم نیز داشته باشند.

رئیس اورژانس تهران با بیان اینکه قرار شده برخی از محلات شهر تهران به عنوان مکان امن شناسایی شوند، گفت: تصمیم بر این است تمام محلات شهر تهران به صورت مکانی برای مواقع بحران و زلزله پیش‌بینی شود به همین منظور زمین‌های مناسب را نشانه‌گذاری می‌کنیم.

فولادی افزود: در همین زمینه 300 نقطه به عنوان مکان امن در مواقع بحران در شهر تهران شناسایی شده است.

رئیس اورژانس تهران اهداف برگزاری مانور تخصصی را نیازسنجی بر اساس شدت حادثه دانست و گفت: آن چیزی که در دست داریم پاسخگوی یک نیاز در مواقع بحرانی و وقوع زلزله تا 6.5 ریشتر نخواهد بود و با برگزاری مانورها نیازهای واقعی سنجیده می‌شوند و به سازمان مدیریت بحران منتقل شده و این سازمان در قالب توانمندی سایر سازمان‌ها، بخش خصوصی و خرید این امکانات اقدام خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha