پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 69707

سلامت نیوز : تحقیقات نشان داد: دانشمندان در مناطق روستایی «تانزانیا» با استفاده از آی فون و لنزهای دوربین کرم‌های رود‌ه‌ای‌، بیماران مبتلا به آن را مطالعه کردند. دستیابی به این موفقیت در تکنولوژی پزشکی بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این تحقیقات به جهان نشان داد که امکان طراحی این میکروسکوپ کم‌هزینه فوق‌العاده از طریق استفاده از آی فون، نوار دو طرفه، یک چراغ قوه، اسلاید آزمایشگاه عادی و لنزهای دوربین 8 دلاری وجود دارد.

با کمک این دستگاه کم‌هزینه، کارشناسان پزشکی، می‌توانند تخم‌های کرم‌های روده‌ای را در مدفوع کودکان آلوده شده ببینند.

«اسحاق بوگوچ» پزشک متخصص در بیماریهای عفونی گفت: سرهم بندیهای زیادی با گوشی‌های تلفن همراه در آزمایشگاهها وجود دارد، ‌اما این اولین بار است که این تکنولوژی در این زمینه برای تشخیص انگل‌های روده‌ای به کار رفته است.

گزارش‌ها تایید کرده‌اند،‌ کرم‌های روده‌ای تقریبا 2 میلیارد نفر زنان و کودکان را مبتلا کرده‌ است. این کرم‌ها زمانی که در بدن بیمار قرار می‌گیرند باعث سوءتغذیه می‌شوند.

این تحقیقات همچنین نشان داد که میکروسکوپ‌هایی که برای تعیین تخم‌ها سابقاً استفاده می‌شدند، حدود 200 دلار هزینه بر می‌داشت، بنابراین بسیاری از واحدهای مراقبت‌های بهداشتی استطاعت مالی ندارند.

در حال حاضر، دانشمندان انتظار دارند که به وسیله دستگاه جدید کم هزینه برای تشخیص این بیماری آن را به راحتی انجام دهند.

هر چند گونه‌های متعددی از کرمهای روده‌ای وجود دارد، اما مورد مصرف اصلی داروها برای دفع شایع‌ترین انواع آنها نظیر آسکاریس و کرمک (اکسیور) است.

البته تشخیص نهایی ابتلاء به این کرمها نیز بر عهده پزشک بوده و با آزمایشهای مختلف مدفوع میسر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha