پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 69711

نظر وزارت بهداشت برای تعرفه های سال 92، افزایش 40 درصدی بوده که با این میزان اعلام شده مشکلات بیمارستان های دولتی و خصوصی در سال آینده دو چندان می شود.

نظر وزارت بهداشت افزایش 40 درصدی تعرفه ها بود
سلامت نیوز : دکتر محمد حسن طباطبایی، جراح مغز و اعصاب و مشاور سرپرست وزارت بهداشت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت:  تعرفه های اعلام شده تصمیم شورای بیمه بوده و این تصمیم باید به هیات وزیران برود و پس از تایید توسط دولت ابلاغ شود. ولی باید توجه داشت که میزان تعرفه های اعلام شده برای سال 92 مطابق میل وزارت بهداشت بخش خصوصی و نظام پزشکی نیست چرا که نظر آن ها افزایش نزدیک به 40 درصد بوده است.
 
وی با بیان این که میزان تورم بالاتر از مقدار افزایش تورم بوده است گفت: با این حال بخش خصوصی و دولتی در خدمات مردم و دولت هستند و قطعاً بخش خصوصی با وزارت بهداشت همکاری خواهد داشت اما نکته مهم این است که باید دولتمردان بدانند که این تعرفه ها تورم را نمی پوشاند و بخش خصوصی و دولتی را با چالش های زیادی روبه رو خواهد کرد و میزان پرداخت از جیب مردم را بیشتر خواهد کرد.
 
طباطبایی با تاکید بر این که هم اکنون میزان پرداخت از جیب مردم به طور رسمی 60 درصد و طور غیر رسمی 70 درصد است عنوان کرد: رساندن پرداخت از جیب مردم طبق قانون به 39 درصد با این نرخ تورم و افزایش تعرفه ها عملی نیست و یا باید دولت منابع تزریق کند سوبسید بدهد یا یارانه بخش سلامت را تقویت کند.
 
وی ادامه داد: باید سرانه سلامت افزایش یابد، صندوق های بیمه تقویت شود تعرفه ها واقعی شود تا میزان پرداخت از جیب مردم کاهش و مشکلات بیمارستان ها حل شود.
 
مشاور سرپرست وزارت بهداشت تاکید کرد:تعرفه ها در جراحی هم اصلاح نشده است که این امر قطعاً به ضرر مردم خواهد بود.
 
 از اعمال در اتاق عمل مربوط به تعرفه ها است که کوتاهی در این امر ضرر بزرگی را به بخش خصوصی و دولتی و خصوصی وارد می کند.
 
طباطبایی خاطر نشان کرد: کسری بیش از 4 هزار میلیاردی در وزارت بهداشت ناشی از تعیین میزان تعرفه ها به صورت غیر واقعی و غیرکارشناسی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha