سلامت نیوز : فریبا صمدی در گفت‌وگو با فارس، افزود: همچنین میزان مصرف شیرینی‌ در ایام نوروز باید برای بیماران دیابتی محدود شود و قند خون این افراد روزانه باید بین 60 تا 140 میلی‌گرم باشد و چنانچه از این رقم بالاتر بود نباید شیرینی‌ مصرف کنند.

این فوق تخصص غدد با تأکید بر مصرف میوه‌های تازه و خشک افزود: بهتر است بیماران دیابتی به جای مصرف تنقلات، شیرینی‌ و آجیل میوه‌های خشک و تازه را در برنامه غذایی خود قرار دهند.

صمدی گفت: بیماران دیابتی در ایام تعطیل نباید درمان خود را تغییر دهند چرا که رعایت رژیم غذایی، انجام ورزش‌های روزانه، انجام آزمایش قند خون و تزریق انسولین در صورت نیاز از مواردی است که باید به موقع و منظم انجام گیرد تا روند درمان مختل نشود.

وی گفت: استراحت، خواب کافی و انجام فعالیت‌های بدنی مناسب در ایام نوروز به بیماران دیابتی بسیار کمک خواهد کرد تا پس از پایان این ایام مشکلی برایشان پیش نیاید.

صمدی تصریح کرد: بیماران دیابتی که قصد سفر دارند باید حتماً وسایل مورد نیاز خود را از جمله انسولین، دستگاه تست قند خون، نوار تست، سرنگ، مواد قندی که سریع جذب می‌شوند حتماً به همراه داشته باشند چرا که قند خون این بیماران نباید از 90 میلی‌گرم در حین رانندگی کمتر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha