پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۵
کد خبر: 69718
سلامت نیوز :  در حال حاضر ثابت شده است که مصرف اسید فولیک، به طور طبیعی و یا ر قالب دارو قبل یا پس از بارداری، خطر ابتلا به مشکلات ناشی از رشد مغز کودک را به صفر می‌رساند. بنابراین تحقیقات محققان دریافتند که ارتباط مستقمی میان مصرف این ویتامین از سوی مادر و کاهش ابتلا به اوتیسم در کودکان وجود دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازبرنا  ؛ محققان براساس مطالعه روی هزار نفر از مادر نروژی به این نتایج رسیدند. در میان این زنان آن‌هایی که از اسید فولیک کمتری در دوران بارداری استفاده کرده‌اند کودکانشان به بیماری اوتیسم مبتلا شدند.

سورن پال، مدیر موسسه بهداشت عمومی نروژ در این باره گفت: استفاده از مکمل‌های اسید فولیک به‌ویژه در ماه‌های اول بارداری خطر ابتلای کودک به بیماری اتیسم را تا 40درصد کام می‌کند.

اما سوسر متخصص بهداشت عمومی از دانشگاه کلمبیا نیز دراین باره گفت: یک دوره بسیار حساس در زمان بارداری وجود دارد که در آن مادر و جنین به دریافت مکمل‌های اسید فولیک نیاز زیادی دارند. این زمان از چند هفته قبل از بارداری آغاز و دو ماه پس از بارداری ادامه دارد.

این پژوهش نروژی همچنین نشان داد که مادرانی که مدت 22 هفته از این مکمل استفاده می کنند در مقایسه با سایر مادران بچه‌های سالم تری را به دنیا می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha