عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه اعضای این کمیسیون به دنبال افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه ۹۲ هستند، گفت:‌ به‌طور حتم در صورتی که اعتبارات این حوزه در بودجه سال آینده اصلاح نشود، آینده سلامت در کشور بسیار مبهم و تاریک است.

سلامت نیوز:‌ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تأکید بر اینکه اعضای این کمیسیون به دنبال افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه ۹۲ هستند، گفت:‌ به‌طور حتم در صورتی که اعتبارات این حوزه در بودجه سال آینده اصلاح نشود، آینده سلامت در کشور بسیار مبهم و تاریک است.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت‌وگو با خانه ملت، با انتقاد از کاهش چشمگیر اعتبارات حوزه سلامت در بودجه سال ۹۲، گفت:‌ متأسفانه بودجه سال آتی حوزه بهداشت و درمان حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

نماینده مردم اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کاهش اعتبارات به نفع نظام سلامت نیست، افزود: کاهش بودجه بخش بهداشت، امور فرهنگی و دانشجویی به نظام سلامت آسیب‌های جدی می‌زند.

وی با اعلام اینکه اعتبارات بخش سلامت در بودجه سال ۹۲ به صورت سنتی دیده شده است، تصریح کرد:‌ متأسفانه هیچ نگاه عملیاتی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی درباره بودجه سال آتی وجود ندارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تأکید بر اینکه کاهش بودجه نظام سلامت موجب تشدید فشار اقتصادی بر بیماران می‌شود، یادآور شد: اقدامات دولت در کاهش بودجه سلامت بر خلاف قانون برنامه پنجم است، زیرا بر اساس این قانون باید سهم بیماران از هزینه‌های درمان به کمتر از ۳۰ درصد برسد، اما هم‌اکنون سهم مردم به ۷۰ درصد رسیده است.

عزیزی‌فارسانی با بیان اینکه وزارت بهداشت، درمان و آموزش‌پزشکی باید برای افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه ۹۲ تلاش می‌کرد، گفت:‌ بی‌توجهی این وزارتخانه به اعتبارات موجب افزایش فشار بر دوش مردم خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه اعضای این کمیسیون به دنبال افزایش اعتبارات حوزه سلامت در بودجه ۹۲ هستند، تصریح کرد:‌ به‌طور حتم در صورتی که اعتبارات این حوزه اصلاح نشود، آینده سلامت در کشور بسیار مبهم و تاریک است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha