سلامت نیوز: تجویز غیر مجاز در عطاری ها از تهدیدات بهداشت عمومی و فروشندگان داروهای غیر مجاز در عطاری ها به طور جدی در سازمان تعزیرات حکومتی بازخواست خواهند شد.
به گزارش باشگاه خبرنگاران: صفاتی رئیس اداره ی نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود: داروهای وارداتی که با عناوینی مثل چاقی صورت، اندام و زیبایی پوست و مو در عطاری ها فروخته می شود از تهدیدات جدی بهداشت عمومی تلقی می شود و این در حالی است که فروشندگان در عطاری ها به غیر از گیاهان دارویی داروهایی با منبع ناشناخته و مضر را به خریداران عرضه می کنند که عوارض آن به مصرف کننده آسیب های جدی وارد می کند.
 
وی در ادامه اظهار داشت: با کلمه ی عطاری نقش گیاهان دارویی در ذهن نقش می بندد و این در حالی است که فروشندگان در عطاری ها با فروش محصولات غیر مجاز، شیمیایی و بدون تجویز پزشک به درمان افراد در زیر زمین ها می پردازند که همه ساله حجم زیادی از پرونده های شاکیان به این معقوله اشاره دارد.
 
صفاتی گفت: دیده شده تجویز کنندگان غیر مجاز دارو در عطاری ها به ماساژ درمانی، حجامت نیز می پردازند و سوال اصلی ما این است که آیا عطاری محل ارائه ی چنین خدماتی است؟
 
رئیس اداره ی نظارت بر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه اظهار داشت: طبق کنوانسیون ماده ی 11 تعزیرات حکومتی پیگیری تخلفات این افراد از اولویت ها است و با بررسی پرونده ی تخلف افراد به اجرای حکم آنها پرداخته می شود.
 
وی در ادامه تصریح کرد: بیش از یک میلیارد تومان اضافه دریافتی در سال گذشته و با بررسی های پرونده ی تعزیرات حکومتی به مردم بازگردانده شد.
 
وی ارائه ی خدمات غیر مجاز از سوی افراد متخلف، اضافه دریافتی صورت حساب بیمارستان از تخلفات عنوان شده دانست و افزود: در برخورد با تخلفات و طی بررسی های تعزیرات حکومتی میزان پول دریافتی از متخصصان پس گرفته شد که میزان آن دو برابر اضافه دریافتی ها به دولت و دو برابر به بیمار پرداخت شد.
 
وی در پایان خواستار هوشیاری مردم شد و گفت: بررسی تخلفات وظیفه ی ماست اما افراد باید بدانند که تنها مراکز درمانی پیگیر روند درمان است و مراجعه به مراکز غیر درمانی عامل آسیب و عوارض متعدد به سلامت آنها خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha