شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 69822
سلامت نیوز : علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی از روز یکشنبه ششم اسفندماه به دعوت خانم میراکومار رئیس مجلس نمایندگان هند که سال پیش به تهران سفر کرده بود، به هند سفر کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از بولتن نیوز ؛ در این سفر شش روزه محمد آشوری تازیانی عضو هیأت رئیسه مجلس، غلامرضا تاجگردون نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، بهروز نعمتی عضو هیأت رئیسه فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس، فاطمه آلیا عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و هند، اسفندیار اختیاری کسنویه یزد نماینده اقلیت زرتشتیان در مجلس، حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه، حسین شیخ الاسلام معاون بین الملل مجلس شورای اسلامی و نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی و مسئولین شرکت بازرگانی دولتی و معاونین وزیر صنعت، معدن و تجارت لاریجانی را همراهی می کردند.

این هیئت 40 نفره با مقامات و مسئولین هندی برای افزایش روابط بخصوص افزایش سطح مبادلات اقتصادی و تجاری مذاکراتی داشت.

در شهر بمبئی مذاکرات اقتصادی انجام شد که در همین راستا لاریجانی و هیئت همراه دیداری با تاجران، مقامات و مسئولین اقتصادی هندی داشتند و آن طور که بهروز نعمتی یکی از نمایندگان حاضر در این سفر اعلام کرد هندیها علاقه زیادی برای افزایش مناسبات اقتصادی میان دو کشور داشتند.

خبرنگار ما در همین زمینه با غلامرضا تاجگردون نایب‌رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس که در این سفر حضور داشت تماس گرفت و جویای صحت یا سقم این خبر شد که وی ضمن تائید تلویحی این خبر گفت: مسئولین شرکت بازرگانی دولتی در این سفر حضور داشتند که می توانید از آنها جزئیات این خبر را بپرسید.

وی در عین حال گفت: مذاکراتی انجام شده و در خصوص واردات برنج هم مباحثی مطرح گردید که من از جزئیات و نتایج آن خبر ندارم. البته در سطح عام بحثی مطرح نشد و مسئولین دولتی بیشتر در جریان این موضوع هستند.

تاجگردون در ادامه گفت: اطلاعات و معلومات تاجران و فعالین اقتصادی هند و ایران از اقتصاد و ظرفیت های موجود دو کشور ضعیف است چرا که بیشتر مبادلات اقتصادی ما با غرب می باشد.

نماینده گچساران اضافه کرد:هندیها خواستار افزایش سطح مبادلات اقتصادی با ایران هستند و تاکید داشتند که ایران بجای خرید کالا همچون دارو و گندم از غرب، از آنها خریداری کند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha