سلامت نیوز :  بهار 5 روز دیگر می رسد، اما هنوز هم هوای تهران شرایط سه ماه گذشته را دارد؛ آلوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ عددهای شاخص آلودگی هوا در یک هفته گذشته نشان می دهد فقط دو روز هوا در شرایط سالم بوده است، آن هم ابتدای هفته. در روزهای دیگر تهرانی ها هوای آلوده تنفس می کردند.

دو روز هوای سالمی که در هفته گذشته برای تهران ثبت شده است، همان روزهایی است که برف و باران بود و سرما بر بسیاری از مناطق ایران حاکم بود و تهران بالاخره برف زمستانی را به خود دید.

آلوده کننده هوا هم هنوز همانی است که بود؛ ذرات کمتر از دو و نیم میکرون که در سه چهار ماه گذشته نفس تنگی عمده ای را موجب شده اند.

سازمان هواشناسی پیش بینی هوای تقریبا پایداری در روزهای گذشته داشته است، هرچند که بارش های پراکنده ای برای اطراف تهران پیش بینی شده است، اما پیش بینی ها بر ثبات شرایط جوی تاکید دارد.

این هشداری است برای شروع بهار؛ چه اینکه ترددها در روزهای آخر سال حداقل 30 درصد افزایش دارد و این یعنی ترافیک سنگین تر و آلودگی بیشتر در شهر.

به نظر نمی رسد برای این شرایط راهکار خاصی وجود داشته باشد غیر از تحمل و انتظار کشیدن برای شروع تعطیلات. تعطیلاتی که فرماندار تهران از مردم خواسته پایتخت را ترک کنند تا شهر نفس بکشد.

البته در این روزها، استان های جنوبی هم گرد و خاک را تجربه کرده اند و هوای آنها هم چندان اوضاع مناسبی ندارد.

در جدول زیر وضعیت کیفیت هوا در هفته گذشته را می بینید؛

روز عدد شاخص کیفیت هوا
جمعه 18 اسفند 91 69 سالم
شنبه 10 اسفند 91 97 سالم
یکشنبه 20 اسفند 91 112 ناسالم
دوشنبه 21 اسفند 91 113 ناسالم
سه شنبه 22 اسفند 91 113 ناسالم
چهارشنبه 23 اسفند 91 108 ناسالم
پنجشنبه 24 اسفند 91 116 ناسالم
جمعه 25 اسفند 91 106 ناسالم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha