سلامت نیوز : در گذار از مراحل مختلف اخلاق اجتماعی در پاره‌ای از موارد حوادثی رخ می‌دهد که مستقیما با روان‌شناسی اجتماعی و با افکار عمومی ارتباط مستقیم دارد. تنش‌ها یا تضادهای سیاسی به طور مضاعفی به سطح جامعه انتقال یافته و در غیبت اطلاع‌رسانی شفاف، شایعات میدانی برای تاخت‌وتاز پیدا می‌کنند. از نگاه رفتار اجتماعی اصلی‌ترین ضرورت برای دوام و قوام جامعه، همدلی، تعاون، همسویی و وحدت است که در محور عالی‌ترین جایگاه رهبری حرکت کرده و مردم را به سوی هدف و جهت معین هدایت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین ؛ متاسفانه در پاره‌ای از موارد توسط بعضی از رسانه‌ها اخبار و حوادثی منعکس می‌شود که در نگاه اول جنبه شوخی و لطیفه رسانه‌ای داشته اما بعد از مدتی چهره کریه و تلخی حقیقت آن برای افکار عمومی روشن می‌شود. در همین ماه گذشته چند مساله باعث ایجاد اضطراب اجتماعی شده و در شرایطی که جنگ نرم با تمام قدرت هدف‌های ما را مورد هجوم قرار داده است، برای رسانه‌های معاند و در کمین نشسته، خوراک تبلیغاتی تهیه شد. ساختن جکوزی در اتاق یک مدیر و انعکاس آن در یک رسانه خبر جالبی نیست که بعد با انکار روبه‌رو شود و در راستای تکذیب آن عکس توالت چاپ شود که جکوزی نبوده و توالت بوده است و موضوع رونمایی که در سال‌های اخیر یکی از حرکت‌های فرهنگی و اجتماعی شده، به تمسخر کشیده شود.

چه اهمیتی دارد که کدامیک از این دو باشد؟ یا این که تخطئه و تخریب زحمات مدیران کشور در سطوح مختلف نتیجه‌ای جز مایوس کردن و دلسرد کردن مردم نخواهد داشت چرا که هر کدام از ما به هر حال در مسیر تلاش‌های خود مرتکب اشتباه نیز می‌شویم. چرا مدیران ارشد جامعه ما به توصیه‌های دلسوزانه مقام معظم رهبری توجه کافی نمی‌کنند؟ ایشان به طور مرتب همه ما را به دست کشیدن از تفرقه و حرکت به سوی وحدت دعوت می‌کنند اما باز اختلافات جزئی بزرگ‌نمایی می‌شود حتی یک کلمه مورد کشمکش قرار می‌گیرد که بهار باشد یا نباشد.

از نگاه آسیب‌شناسی رفتاری و رفتارشناسی اجتماعی مردم همواره منتظر شنیدن خبرهای امیدوارکننده هستند. در آستانه سال جدید یک حرکت کوچک سیاسی باعث سقوط قیمت دلار شد و همچنین قیمت سکه را نیز تنزل داد. وقتی درجه اقتصادی به این شدت بالا و پایین می‌شود، چرا باید التهاب‌آفرینی موجب بروز ناهنجاری‌های اجتماعی شود و بهانه‌ای را برای یاس‌آفرینی ایجاد کند؟ یکی از هدف‌های اصلی جنگ نرم یاس‌آفرینی و نومیدسازی مردم و بدبین کردن آنها به مدیران ارشد نظام جمهوری اسلامی است که از توصیه‌های مستقیم جین ‌شارپ، پدر انقلاب‌های رنگی و جنگ نرم همین است که تخم ناامیدی را در یک جامعه پراکنده کنید، بزرگنمایی کنید، به اختلافات میان دولتمردان دامن بزنید آن گاه نافرمانی مدنی خود به خود ایجاد می‌شود. اما ایشان و امثال وی غافل از این واقعیت هستند که در ورای تمام اختلافات و تضادها ولایت عامل اصلی تحکیم روابط مردم با حاکمیت و شیرازه اساسی نظام است و مردم توجهی به این اختلافات نخواهند کرد و چه بهتر است که مدیران هم اینگونه مطالب را به رسانه‌ها نکشانند و اجازه ندهند فرصت‌طلبان داخلی و خارجی از اختلاف سلیقه میان آنها حداکثر سوءاستفاده را بنمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha