سلامت نیوز : با حضور همایون هاشمی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، کاظم نظم‌ده، رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی، محمد نفریه معاون امور اجتماعی بهزیستی فعالیت کارزار رسانه‌‌ای جهت پیشگیری از مصرف شیشه آغاز شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ کاظم‌ نظم‌ده؛ رئیس مرکز توسعه پیشگیری بهزیستی در آغاز فعالیت کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری از مصرف شیشه در تهران اظهار داشت: با توجه به اینکه در این زمینه کارهای تحقیقاتی بسیاری انجام شد و از نظرات صاحبنظران و کارشناسان استفاده شد سازمان بهزیستی تصمیم گرفت این طرح را در آستانه سال نو اجرا کند.

وی با اشاره به اجرای طرح کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری از مصرف شیشه در تهران گفت: متأسفانه مصرف شیشه در ایام نوروز نسبت به دیگر ایام سال افزایش می‌یابد و همین امر منجر شد تا سازمان بهزیستی این طرح را قبل از آغاز سال نو انجام دهد.

نظم‌ده با اشاره به برنامه‌های طرح کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری از مصرف شیشه در تهران گفت: افرادی که در این مجموعه فعالیت می‌کنند فقط وظیفه دارند اطلاعات و آگاهی‌های لازم را به شهروندان و خانواده‌ها ارائه کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: متأسفانه جوانان و نوجوانان ما فکر می‌کنند که مصرف شیشه اعتیاد ندارد ولی باید به این موضوع توجه داشته باشیم که اعتیاد به شیشه بسیار بالاتر از اعتیاد به مواد سنتی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر مصرف شیشه بین جوانان 20 تا 24 سال رواج پیدا کرده است که امیدواریم با اجرای این طرح بتوانیم شاهد کاهش اعتیاد جوانان به مواد صنعتی (شیشه) باشیم.

نظم‌ده ادامه داد: داوطلبانی که در طرح کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری از مصرف شیشه در تهران فعال هستند از ساعت 8 صبح تا پاسی از شب آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند.

وی ادامه داد: خانواده‌ها و شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق تماس با شماره 09628 (خط ملی اعتیاد) موارد و مشکلات خانواده و فرزندان خود را اعلام کنند.

رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی تصریح کرد: حدود 30 دستگاه خودروی سازمان بهزیستی در طرح کارزار رسانه‌ای برای پیشگیری از مصرف شیشه در تهران فعال هستند که این خودروها در میادین و برخی از مراکز بهزیستی مستقر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha