سلامت نیوز : رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت چگونگی کنترل مصرف داروی بیماران خاص با استفاده از تهیه کارت هوشمند ویژه این بیماران را تشریح کرد.

دکتر محمد عقیقی در گفت‌وگو با (ایسنا)، از اقدامات انجام شده برای تهیه کارت هوشمند ویژه بیماران خاص به منظور دریافت داروهای مورد نیازشان از این طریق، گفت: اداره پیوند و بیماری‌های خاص قرار است به عنوان مشاور این طرح با سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان غذا و دارو همکاری داشته باشد چرا که اطلاعات لازم از این بیماران را در اختیار داریم اما اصل این کار توسط سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان غذا و دارو صورت خواهد گرفت.

وی افزود: در این طرح قرار بر این است که بیماران برای دریافت داروهایشان و همچنین فواصل و میزان دریافت دارو با توجه به داشتن یک کارت هوشمند، رصد شوند و به این ترتیب بتوان وضعیت مصرف دارو برای این بیماران را به گونه‌ای تحت کنترل درآورد.

عقیقی ادامه داد: این طرح از منافع بسیاری برخوردار است از جمله آن که با اجرای این طرح از هدر رفت دارو، مصرف غیرمنطقی و یا پرت دارو در مراکز و داروخانه‌ها جلوگیری می‌شود.

رییس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت افزود: این طرح تمام بیماران خاص را شامل می‌شود. علاوه بر آن با توجه به دستور مقام وزارت، پس از آن که اقدامات مربوط به بیماران خاص در این طرح مقداری پیش رفت، بیماران صعب‌العلاج نیز مشمول این طرح خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha