سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از نحوه‌ی پیش‌بینی بودجه بخش سلامت در لایحه بودجه 92 گفت که در صورت عدم اصلاح بودجه‌ی این بخش در لایحه، مشکلات حوزه سلامت در سال 92 جدی‌تر خواهد بود.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با (ایسنا) اظهار کرد: آن‌چه در بودجه‌ی پیشنهادی بخش بهداشت برای سال 92 آورده شده به ظاهر افزایش دارد اما این افزایش، صوری است و واقعی نیست.

وی افزود: متاسفانه 33 درصد از بودجه‌ی سلامت از درآمدهای اختصاصی پیش‌بینی شده و این یعنی دست کردن در جیب مردم. البته یک سری منابع دیگری هم اختصاص دادند و با توجه به این‌که پیش‌بینی می‌شود برای دارو و تجهیزات پزشکی از ارز مبادله‌ای استفاده شود، ردیفی برای مابه‌التفاوت نرخ ارز گذاشته‌اند که تقریبا 1850 میلیارد تومان است و این را از ردیف‌های دیگر دانشگاه‌ها و وزارت بهداشت حذف کردند. یعنی از آن‌جا حذف شده و جای دیگری تجمیع شده و بعد گفته می‌شود که این رقم برای مابه‌التفاوت نرخ ارز جهت دارو و تجهیزات پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس با بیان این‌که بر اساس بودجه‌ی پیشنهادی بخش سلامت، مشکلات این حوزه جدی‌تر خواهد بود، تصریح کرد: دولت 10 درصد سهم بهداشت از محل اجرای هدفمندی یارانه‌ها را هم پیش‌بینی نکرده و به نظر می‌آید این خوی و خصلت، قانون‌گریزی تا آخرین لحظات عمر دولت وجود دارد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که مشکلات حوزه‌ی سلامت در کمیسیون تلفیق بودجه حل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha