سلامت نیوز : به گفته سرپرست وزارت بهداشت، آمار مصرف دارو و آزمایشات پاراکلینیکی در کشور از استانداردهای دنیا بالاتر است و این به دلیل نبود راهنماهای طبابت بالینی در کنار تجهیزات است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛   محمدحسن طریقت منفرد در حاشیه هفتاد و ششمین نشست شورای آموزش پزشکی و در جمع خبرنگاران از تدوین‌ راهنما‌های پزشکی خبر داد تا براساس آن آمار موارد تجویزهای بی‌مورد آزمایش‌ها و خدمات پاراکلینیکی کاهش یابد.

وی با بیان اینکه تعرفه‌های پزشکی هر ساله در دنیا بازنگری می‌شود تا در ارزش نسبی بین تعرفه‌های خدمات تعادل ایجاد می‌کند، گفت: این اتفاق در کشور ما 30 سال است که بوجود نیامده است و عدم تعادل در ارزش نسبی خدمات را موجب شده است.

وی با اشاره به تدوین کتاب جدید تعرفه‌ها گفت: این کتاب در بیمارستان‌هایی که متخصصین آنها داوطلبانه و به صورت تمام وقت همکاری کنند و در استان‌های پایلوت پزشک خانواده، به صورت آزمایشی اجرا می‌شود.

سرپرست وزارت بهداشت در خصوص وضعیت تجهیزات پزشکی در کشور، اظهار کرد: از نظر تجهیزاتی نظیر سی‌تی اسکن، MRI و آنژیوگرافی در سطح بسیار مناسبی قرار داریم.

سرپرست وزارت بهداشت در خصوص اظهارنظر رییس انجمن بیهوشی در مورد "نبود داروهای بیهوشی"، اظهار کرد: راجع به نظر رییس انجمن بیهوشی در آینده برنامه‌ای دارم که آن را مطرح خواهم کرد.

وی ادامه داد: به دلیل مشکلات ارزی، مقداری نارسایی در اقلام دارویی به وجود آمد، اما این اقلام قابل جایگزینی است و برخی به دلایلی این جنجال‌ها را ایجاد می‌کنند.

طریقت منفرد در ادامه اذعان کرد: کمبود در داروها وجود دارد و در برخی مواقع ممکن است از 3500 قلم دارو، 50 قلم به موقع نرسد، ولی می‌توان اینها را به راحتی جایگزین کرد.

سرپرست وزارت بهداشت با بیان اینکه در برخی از بیمارستان‌ها، برخی داروها وجود ندارد و برخی ظرف چند روز آینده می‌رسند و جایگزین می‌شود، افزود: همانطور که در 10 سال پیش خیلی از داروها نبود و بدون آنها مشکلات مردم را حل می‌کردیم، هم‌اکنون نیز می‌توانیم در تهیه این داروها موفق شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha