شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 69853

سلامت نیوز : سرپرست دفتر کل نظارت بر ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از تخصیص سهمیه عیدانه دارو به بیماران خاص خبر داد و گفت: بر این اساس سهمیه دارویی بیماران خاص در فروردین نسبت به اسفند ماه 20 درصد افزایش یافته است.

دکتر سید مهدی سلیمانجاهی در گفت‌وگو با (ایسنا)،‌ درباره نحوه توزیع داروهای بیماران خاص در ایام تعطیلات نوروزی توضیح داد: بر اساس آمار بیماران خاص که معاونت درمان در اختیار سازمان غذا و دارو قرار داده است، میزان سهمیه‌های دارویی را به شرکت‌های پخش اعلام کرده‌ایم و شرکت‌های پخش نسبت به توزیع آن اقدام کرده‌اند.

وی در ادامه از تخصیص سهمیه عیدانه دارو به بیماران خاص خبر داد و گفت: بر این اساس سهمیه دارویی بیماران خاص در فروردین نسبت به اسفند ماه 20 درصد افزایش یافته است. به هر روی باید در نظر داشت که شاید بیماران قصد سفر به شهرهای مختلف را داشته باشند و امکان تهیه دارو در طول سفر وجود نداشته باشد.

سلیمانجاهی درباره کمبودهای دارویی بیماران خاص گفت:‌ کمبود دارو وجود دارد، اما در صدد جبران این کمبودها هستیم و امیدواریم تمام مشکلات سال آینده مرتفع شوند.

سرپرست دفتر کل نظارت بر ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو همچنین در پاسخ به پرسشی پیرامون آماده سازی کارت‌های هوشمند تحویل دارو به بیماران خاص که موعد توزیع آن در فروردین ماه سال آینده داده شده است، توضیح داد:‌ این طرح در دست اقدام است ولی هنوز نهایی نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha