سلامت نیوز : سرپرست وزارت بهداشت، اولویتهای کاری خود را در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس اعلام کرد.

دکتر محمدحسن طریقت منفرد در گفتگو با مهر اظهارداشت: با توجه به اینکه بعد از گرفتن رای اعتماد از نمایندگان مجلس، فرصت زیادی برای انجام کارهای بر زمین مانده در حوزه سلامت وجود ندارد، بنابراین بنده چند اولویت مهم را در دستور کار قرار داده ام تا شاید بتوانم با انجام آنها، وضعیت حوزه سلامت را تا حدود زیادی سامان دهم.

وی از واقعی شدن تعرفه های خدمات درمانی به عنوان یکی از اولویتهای مهم خود نام برد و افزود: به نظر می رسد یکی از مشکلات حال حاضر نظام سلامت، واقعی نبودن تعرفه های خدمات درمانی است که باعث شده بازار سلامت دچار بی نظمی شود. به طوریکه نه دریافت کنندگان خدمات و نه ارائه دهندگان خدمات، از وضعیت موجود راضی نیستند.

طریقت منفرد با بیان این مطلب که 80 درصد از ظرفیت بستری بیماران در کشور مربوط به بخش دولتی است، گفت: باید شرایط ارائه خدمات در بیمارستانهای دولتی به گونه ای باشد که هیچ بیماری مجبور نباشد به سراغ بخش خصوصی برود مگر اینکه خودش تمایل داشته باشد از خدمات مراکز درمانی خصوصی استفاده کند.

سرپرست وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت واقعی شدن تعرفه های خدمات درمانی، تصریح کرد: اگر بتوانیم تعرفه ها را بر اساس قیمتهای واقعی خدمات تعریف کنیم، خواهیم توانست تا حدود زیادی مشکلاتی را که در حال حاضر در بازار سلامت کشور وجود دارد، حل و فصل کنیم.

وی همچنین، نظارت بر هزینه کرد بودجه سلامت کشور در بخشهای مختلف را مورد اشاره قرار داد و گفت: یکی دیگر از اولویتهای کاری بنده، نظارت دقیق بر نحوه هزینه کرد بودجه وزارت بهداشت در بخشهای مختلف است.

طریقت منفرد، پیشگیری را مقدم بر درمان دانست و افزود: با توجه به شبکه گسترده بهداشت و درمان کشور، می توانیم برنامه های پیشگیری و مراقبتهای عمومی را بیش از پیش در دستور کار قرار دهیم تا از این طریق بتوانیم، از بروز بیماریها و هزینه های درمان تا حدود زیادی جلوگیری کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت با اشاره به فرصت چند ماهه ای که از عمر دولت دهم باقی مانده است، تاکید کرد: به نظر بنده، در همین چند ماه هم می توان کارهای بزرگی انجام داد تا وضعیت حوزه سلامت کشور به سرانجام مطلوبی برسد.

به گزارش مهر، قرار است فردا یکشنبه 27 اسفند ماه جاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مورد وزیر پیشنهادی بهداشت تصمیم گیری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha