سلامت نیوز : كارشناس آموزش اورژانس كشور توصیه هایی را برای استفاده از مواد محترقه بیان كرد تا با رعایت نكات ایمنی، زیانهای جانی و مالی به حداقل برسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر؛  آرزو دهقانی  با  اشاره به اینكه والدین نقش مهمی در پیشگیری از حوادث دارند گفت: والدین با نظارت مستقیم بر نوجوانان هم در حین خرید وسایل بی خطر و هم در زمان استفاده از مواد محترقه، ‌می توانند مسیر درست را به فرزندانشان نشان دهند و از بروز حوادث احتمالی بكاهند.

وی افزود: بهتر است مواد آتش بازی، از محلهای مطمئن تهیه شود و از نگهداری مواد محترقه حتی در مقادیر كم،‌ تهیه و ساخت وسایل آتش بازی در منزل جداً جلوگیری كنند و همچنین از قرار دادن مواد انفجاری در جیب لباس و كیف خودداری كنند.

دهقانی ادامه داد:‌ نباید مواد محترقه را در ظروف شیشه ای و یا فلزی قرار دهند، ‌زیرا در صورت انفجار،‌ ذرات شیشه و یا فلز نیز پرتاب و باعث آسیب بدنی خواهد شد.

كارشناس آموزش اورژانس تاكید كرد: افراد از پرتاب مواد آتش بازی به سمت دیگران و حیوانات خودداری كرده و برای آتش گیری از الكل،‌ نفت و بنزین استفاده نكنند و از سوزاندن وسایلی چون كپسول گاز،‌ لاستیك، آمپول،‌كاربیت و از قرار دادن اسپری و ‌حشره كشها بر روی آتش خودداری كنند.

به گفته وی،‌ آتش زدن لاستیك،‌ كارتن خالی و هیزم در معابر باریك، ‌نزدیك واحدهای مسكونی، پستهای برق و پاركینگها خطرناك بوده و باید از این كار خودداری كنند.

مسئول روابط عمومی اورژانس تهران توصیه كرد: آتشهای حجیم و غیر قابل مهار برپا نكنند و هم افرادی كه از وسایل آتش بازی استفاده می كنند و هم افرادی كه تماشاگر هستند باید مراقب خود باشند و همیشه در حین بازی یك سطل آب،‌ ماسه،‌ كپسول اطفاء حریق و حتی الامكان جعبه كمك های اولیه در دسترس باشد.

كارشناس آموزش اورژانس تأكید كرد:‌ در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه انسانی ضمن حفظ خونسردی با شماره تلفن 115 و 125 تماس گرفته و مراتب را با ذكر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha