سلامت نیوز :  معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر با بیان اینکه بالا بودن آمار مراجعه کنندگان به مراکز درمانی این مرکز در مدینه منوره پنج علت دارد، گفت: مهم‌ترین دلیل، بی‌توجهی زایران نسبت به رعایت نکات بهداشتی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ ولید دنده بر، افزود: بهداشت، تاثیر به سزایی در کاهش بیماری‌های سیستم تنفسی فوقاتی دارد و آمار‌ها نشان می‌دهد، بیشترین مراجعات به دردهای عضلانی اسکلتی، گلودرد و سرماخوردگی برمی گردد. اگر زایران قبل از تشرف از آمادگی جسمی لازم برخوردار باشند، کمتر به این درد‌ها مبتلا می‌شوند و همچنین اگر در طول سفر، مسایل بهداشتی مانند شستن دست‌ها و ماسک زدن رعایت شود، قطعا مراجعه کنندگان به مراکز درمانی در سرزمین وحی کاهش خواهد یافت.

معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، دلیل دیگر مراجعه زایران به مراکز درمانی جمعیت هلال احمر در سرزمین وحی را احساس آرامش خاطر بیان کرد و افزود: زایران، دوست دارند از معاینات همکاران پزشک ما بهره‌مند شوند تا به احساس امنیت خاطر و آرامش برسند.

وی در این باره عنوان کرد: بار‌ها شاهد بوده‌ایم زایری که هیچ نوع بیماری ندارد، با مراجعه به پزشک، مشاوره گرفته است که اگر به فلان بیماری مبتلا شدم، چه کنم.

معاون حج و عمره مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، توجه کافی نداشتن زایران به ویژه سالمندان نسبت به معاینات قبل از تشرف را دلیل دیگر مراجعه به مراکز درمانی دانست و اظهار کرد: توصیه می‌شود این قبیل زایران قبل از سفر به پزشک خود مراجعه کنند و بعد از کنترل نهایی و گرفتن داروهای مورد نیاز اعزام شوند.

این مقام مسئول در مرکزپزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر، پنجمین دلیل این مراجعات را به همراه نیاوردن دارو‌ها اعلام کرد و افزود: برخی از زایران در یک نگرانی خاصی قرار می‌گیرند و شاید مدیران راهنما هم توصیه کنند که دارو در مدینه و مکه هست و نیازی به آوردن دارو نیست، به این صورت، زایران دچار اضطراب شده و دارو‌ها را از وسایل سفر خود، حذف می‌کنند.

وی ادامه داد: این زایران بعد از تشرف دو حالت دارند یا مصرف دارو را قطع می‌کنند که خود عارضه دارد و نیازمند درمان می‌شود، یا به فکر چگونگی تامین دارو بر می‌آیند که در این صورت هم باز به مراکز درمانی ما مراجعه می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha