یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 69872
سلامت نیوز :  پروژه «ماندن وحید دستجردی تا زمانی كه احمدی‌نژاد هست» با اقدام شتابزده دولت به پایان رسید و تنها وزیر زن كابینه دولت دهم پس از عزل شدن، جای خود را به محمدحسن طریقت‌منفرد داد. از این رو دولت دهم در فراز و نشیب عزل و نصب‌هایی كه در بدنه دولتش داشت این بار نیز برای رای اعتماد وزیر جدید بهداشت خود برنامه‌ریزی می‌كند. حالا مدت سرپرستی طریقت منفرد بر وزارت بهداشت رو به پایان است و احمدی‌نژاد امروز او‌ را در مجلس همراهی می‌كند تا با رای اعتماد مجلس، طریقت را تا پایان دولت در صندلی وزارت نگه دارد.

احمدی‌نژاد هم می‌آید

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تهران امروز ؛ رئیس‌جمهور هفته گذشته در نامه‌ای به رئیس مجلس «محمد حسن طریقت‌منفرد» را به عنوان وزیر پیشنهادی معرفی كرد. طریقت منفرد چشم‌پزشك است. او در تاریخ ۷ دی ۱۳۹۱ در پی عزل مرضیه وحید دستجردی از سوی رئیس‌جمهور سرپرست وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی شد. وی پیش از آن ریاست بیمارستان امام حسین(ع) را برعهده داشت.چندی پیش رئیس‌جمهور یك روز قبل از اینكه لایحه بودجه را توسط فروزنده به مجلس ارسال كند برای جلب رای اعتماد نمایندگان به وزارت محمد حسن نامی وزیر پیشنهادی ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات به بهارستان آمد. امروز نیز احمدی‌نژاد برای گرفتن رای اعتماد نمایندگان به مجلس می‌آید.

كمیسیون بهداشت و رای طریقت

به نظر می‌رسد بهارستانی تصمیم دارند كه طریقت را تا پایان دولت بر صندلی وزارت نگه دارند چرا كه روز گذشته اظهارنظرهای زیادی از سوی نمایندگان درباره طریقت انتشار یافت و اعضای ارشد كمیسیون بهداشت نیز ضمن رضایتمندی از ارتباط طریقت با این كمیسیون اعلام كردند كه طریقت رای اعتماد نمایندگان را جلب خواهد كرد. به گفته نمایندگان از جمله مباحث مطرح شده توسط وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت بهداشت در جلسات كمیسیون بهداشت، موضوع پزشك خانواده و بحث اجرای آن بود و در ادامه نیز درباره بحث بودجه و تامین اعتبارات مورد نظر برای وزارت بهداشت، مطالبی را به كمیسیون ارائه كرده است. حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان و رئیس كمیسیون بهداشت و درمان ضمن اعلام این خبر كه اعضای كمیسیون بهداشت به طریقت رای خواهند داد به فارس گفته است، با توجه به اینكه مدت كوتاهی از عمر دولت دهم باقی‌مانده است فكر می‌كنم مجلس نیز به آقای محمدحسن طریقت‌منفرد نظر مساعد داشته باشد و ایشان را به عنوان وزیر بهداشت تایید خواهد كرد.

حسن تامینی لیچانی نایب رئیس كمیسیون بهداشت مجلس نیز به فارس گفته است كه از زمان معرفی طریقت منفرد از سوی دولت به عنوان وزیر پیشنهادی برای تصدی وزارت بهداشت وی در جلسات هفتگی كمیسیون حضور داشته و در این جلسات به ارائه برنامه‌های خود پرداخته است. فراكسیون رهروان ولایت نیز برای بررسی وضعیت طریقت منفرد تشكیل جلسه داد تا به عنوان اكثریت مجلس تصمیم نهایی خود را درباره رای اعتماد به وزیر پیشنهادی دولت اتخاذ كند. سید رمضان شجاعی كیاسری به فارس گفته است، در جلسه فراكسیون رهروان ولایت تایید صلاحیت وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت بهداشت با حضور احتمالی وزیر پیشنهادی مورد بررسی قرار می‌گیرد و در ارتباط با بحث انتخابات، سازوكارهای لازم برای فعالیت فراكسیون در این زمینه در جلسه امروز به تصویب می‌رسد.

بزرگ‌ترین چالش امروز وزیر بهداشت پیشنهادی

به رغم آنكه اوضاع مجلس برای دادن رای جهت وزیر شدن طریقت منفرد مناسب است،‌اما به نظر می‌رسد بزرگ‌ترین چالشی كه امروز طریقت منفرد با آن مواجه خواهد شد بحث كمبود داروی بیهوشی در كشور باشد. متاسفانه چندی است شاهد هشدارهای مكرر كارشناسان و مسئولان حوزه دارو درخصوص كمبود شدید داروهای بیهوشی هستیم. با وجود آنكه برخی عدم اختصاص ارز دولتی به داروهای بیهوشی را دلیل كمبود این نوع داروها می‌دانند، سرپرست وزارت بهداشت آن را مربوط به توزیع نامناسب داروی بیهوشی عنوان می‌كند. به هر حال كمبود داروهای بیهوشی، چه دلیل آن توزیع نامناسب باشد یا اینكه عدم اختصاص ارز دولتی باشد، یك چالش بزرگ برای وزیر پیشنهادی دولت برای وزارت بهداشت خواهد بود.

چرا دستجردی رفت؟

ماجرای بركناری وزیر بهداشت از درخواست برای تغییر دكتر باقر لاریجانی از ریاست دانشگاه علوم پزشكی تهران و رئیس شورای سیاست‌گذاری وزارت بهداشت، شروع شد. جایی‌كه گفته می‌شود برخی دولتمردان خواستار بركناری لاریجانی بوده‌اند اما وزیر بهداشت حاضر نشده این حكم را برای لاریجانی صادر كند.به‌دنبال بروز این شایعات، ماجرای ارز دارو پیش آمد و دستجردی به صراحت از مشكلات تامین نشدن ارز دارو و كمبودهای وزارت بهداشت در باره تامین ارز سخن گفت اما رئیس‌جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی، ادعای خانم وزیر را رد كرد و عنوان داشت كه تمامی ارز دارو تامین شده است.تنش بین رئیس دولت و عضو كابینه‌اش و بیان مشكلات وزارت بهداشت در باره تامین ارز به همینجا محدود نشد و بار دیگر خانم وزیر در جمع روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور عنوان داشت كه حرف ما همان گفته‌های قبلی است و تنها یك‌سوم از ارز دارو تامین شده است، در همین رابطه شایعه بركناری وحید دستجردی قوت گرفت. در پی بركناری وحید دستجردی از وزارت بهداشت، باقر لاریجانی نیز استعفا داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha